zulo Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 er det verdt det å kjøpe et slikt microATX hovedkort til 380kr: ? ASUS P4SGX-MX http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4SGX-MX&langs=01# Til bruk som pc nr2 / hjemmepc (har hovedpcen på hybeln) Og billigste p4 cpu https://prisguiden.no/produkt/2913 463kr Kortet har jo innebygd alt bortsett fra ram og jeg har to ddr brikker ledig Men er grafikken og lyden og nettverkskortet pa kortet brukbar? Er det verdt det å betale 843kr for en 2.4ghz pc som kanskje ikke blir verdens beste spillmaskin men en fin server osv..sikkert god å programmere på? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Der har du en digg surfepc ja, skjermkortet er ikke all verdens, med fungerer i windows. Samme med lyden, ikke verdens beste, men setter sjelden høye krav i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg syns m-ATX er veldig hendig jeg.. har du lite plass, men ønsker litt mer rom i PC'n enn en knøttliten Barebone så er m-ATX glimrende.. Celeron er foresten ikke Pentium 4. Men jeg ville betalt en 50-lapp mer, og godt for Intel Celeron D 2,4 GHz. Disse har fått doblet Cache (fra 128 kB til 256 kB) noe som gir en god ytelsesøkning. Ja. Det er en fin maskin til å programmere på. Vil også være fin som server. Om ikke en superspillserver, så vil den ihvertfall kunne opptre som en altmuligannet-server Lenke til kommentar
zulo Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 blir kanskje å bruke det som en cvs server, får ganske rått med cpukraft i forhold til prisen her hvertfall. Hadde også vært digg og brukt den som en advancedMame boks Mini-ITX hadde også vært enda bedre,hadde vært enkelt og tatt med seg rundt..men de er svinedyre da. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Celeron er forøvrig svært gode overklokkere. Jeg fikk min gamle 2.4 opp i 3.6 med stock kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå