Gå til innhold

Er det bare meg eller er minnekort blitt billige ?

Anbefalte innlegg

når jeg kjøpte mitt kamera i mars betalte jeg 320 kr ca for et 128MB SD kort, og det va r billig den gangen husker jeg.. nå koster det mindre for et kort som har fire ganger kapasiteten...! hva er det som har forårsaket at prisen har stupt så sinnsykt ?

mwahah gjett hvem som skal ha 2x512MB minnekort... :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mindre enn 320 kr for et 512 kort? hvem har det ?

Husker da jeg kjøpte første digitalkamera for 5 år sia, da kjøpt jeg et 64mb CF kort om da kosta 1600kr inn til butikken jeg jobba i.

I dag får man 1GB kort til halve prisen, 32 ganger mer minne for penga :w00t:

Endret av geokri
Lenke til kommentar

Jeg har:

CF: Kingston512MB, Twinmos128MB, Sandisk UltraII 512MB, Kodak (16 og 32MB), Canon 32MB (de to siste fulgte med kameraer, og aner ikke hvilket merke det "egentlig" er).

SD: TwinMOS 128MB som brukes på en PDA.

Har aldri hatt problemer med noen av dem.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Mange her på forumet som har problemer med Twinmos. Jeg jobber i butikk, og ser samme tendensen blant folk som har feil på sine minnekort. Til tross for at vi selger Lexar der jeg jobber, har de aller fleste fortvilte kundene Twinmos eller no-name kort. Lexar og Sandisk hører med til sjeldenhetene. Kingston er ikke så verst, men de har også en høyere feilrate enn Sandisk og Lexar.

Så selv om mange er fornøyd, er det dessverre flere som er misfornøyd enn Lexar eller Sandisk eiere... men vil man spare litt penger, så vær så god... kan godt være du er av de som ikke opplever feil.

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg ett Twinmos 70X Ultra 512 kort til min 300D og jeg er storfornøyd med det, synes det er ett kjapt kort. Har også ett vanlig billig 256 Twinmos kort, men dette er jeg ikke så fornøyd med, tar år og dag før bildet blir lagret når jeg fotograferer i feks RAW, så dette kortet blir enten brukt i mitt digitale kompaktkamera eller som ett backup-kort.

Alt i alt er jeg fornøyd med Twinmos.

Til sommerferien må det vel investeres i ett 1GB kort vil jeg tro, 512 blir for lite når man skal være bort fra pc'en i over 2 uker :roll: Vil tro det blir Lexar eller Sandisk da. Sånn for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

ja jeg skal ha med 512MB kortet og 128MB kortet til mitt Pentax Optio S når jeg skal til Madeira om tre uker.. da har jeg plass til 300 bilder, det bør holde... lukter jeg mange usaklige bilder ? :p

en anna dritbra ting med dette pris stupet er jo hvis du kjøper en billig fastminne mp3 spiller med feks 128MB og støtte for SD\MMC så kan du jo få tilsammen 1,2GB med plass på den for 700kr ekstra inkl frakt, ikke verst :) (128 + 2 x 512 )

btw noen som vet hvordan man tar serie bilder med pentax optio s ? altså 5 bilder på et sekund feks..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...