Remi-A Berg Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Når jeg starter opp pc`n min står det noe i retning av ide channel 80 installed? Jeg mener at denne meldingen ikke har vert der bestandig. Så en dag ville ikke pc starte. Harddisk lampen lyser og lampene på begge cd romstasjonene lyser, slik står det en stund før alle disse lampene slukkes, skjermen forblir i standby. Etter at maskinen hadde stått en stund startet den og funket greit i ca. 2 timer. Da begynte det å gå en alarm og skjermen gikk tilbake i stanby. Da jeg kikket inn i maskinen merket jeg at skjermkortet var veldig varmt, kan det da være dette som har tatt kvelden? Skiftet til Abit KR7A RAID hovedkort, amd athlon xp1900+, 256mb ddr ram, maxtor 80gb hardisk, geforce 2 16mb(brukt), billigste creative lydkort, cd-brenner og 10/100 nettverkskort rundt juletider i fjor. Kompleterte med trådløst Jensen nettverkskort for ca. 2 mnd. siden. Denne kombinasjonen har fungert feilfritt i nesten 1 år nå. Samtidig med at jeg så inn i pc`n så jeg to 3 pins koblinger med to ledninger i hver som ikke var koblet til noe sted, på disse står det nlx og atx. Har noen en ide om hvor disse skal kobles til? PSU`en er gammel og skal skiftes i nermeste fremtid, skjermkortet var også vurdert byttet da dette skjedde, men da jeg ikke bruker pc`n til spilling er ikke dette hovedprioritet. Takker for alle svar MVH Remi Andre Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå