haqbar Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hvordan kan jeg få mer en 2 IDE disker på HKet mitt? Har tre stykker, men IDE kabelen støtter bare to. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Kjøp en ny IDE-kabel da! Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg regner med at hovedkortet har 2stk Ide kontrollere, dvs 2x2 IDE enheter. Så da kan du bruke 3 HDD og 1 CD-ROM/DVD-ROM or what ever. Lenke til kommentar
Noobtube Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 HK-et ditt har antagelig som nesten alle andre to stk. porter til IDE kabler.... hver kabel har TO porter som du kan koble en enhet til.... om du kan matten din, så finner du fort ut at du kan ha 4 enheter..... 3 harddisker og en cd/dvdspiller eller cd/dvdbrenner... Om du ikke kjøper en cd/dvdspiller eller en cd/dvdbrenner med sata tilkobling, og deretter...... hmm, ble litt knotete... ARnulf Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Og om du ikke har flere ledige kontrollerutganger på hovedkortet, så kjøper du en ekstra kontroller lignende denne. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Har to cdrommer allerede, tok de bare ikke med i beregningen. men takk for svar sofTest, skal se på det. Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Eg kan anbefale denne raid kontrolleren på det varmeste. 2 porter, støtter opptil 4 harddisker. Støtter Raid 1. Er billig osv http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=111198&cks=PRL Endret 28. november 2004 av Cerb Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Kan man ikke bare kjøpe ny ide-kabel med flere kontaktpunkter da? Correct me if I'm wrong! Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Nei. Du mener med andre ord at en ide-kanal bare klarer to enheter? Akkurat... Det visste jeg ikke. Var nær på å bestille nye ide-kabler jeg Endret 28. november 2004 av ostenXX Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hadde det vært noe gale hvis du kjøpte nye IDE-kabler? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hadde det vært noe gale hvis du kjøpte nye IDE-kabler? Tenkte jeg skulle koble tre harddisker til en idekanal. Synes jeg såg at de hadde ide-kabler med 4 tilkoblingspunkt på psdata. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Tenkte jeg skulle koble tre harddisker til en idekanal. Synes jeg såg at de hadde ide-kabler med 4 tilkoblingspunkt på psdata. Hvis du tenker på denne kabelen, så står det ganske tydelig at den er for 2 HDD. Fire utganger gjør at den er mer fleksibel med hensyn til plassering og avstand mellom enhetene som kobles til. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Tenkte jeg skulle koble tre harddisker til en idekanal. Synes jeg såg at de hadde ide-kabler med 4 tilkoblingspunkt på psdata. Hvis du tenker på denne kabelen, så står det ganske tydelig at den er for 2 HDD. Fire utganger gjør at den er mer fleksibel med hensyn til plassering og avstand mellom enhetene som kobles til. Sorry. Min feil. Lærte jo noe nytt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå