nth^ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har ei 2 år gammel strømforsyning(codegen 350w) på pcn min, og den har funka helt perfekt (helt til nå). Når maskina har stått på i ca 4-5 timer så kommer det en helt horribel lyd fra den. Høres ut som om vifta er gåen, men en reboot fikser somregel dette problemet. Dette problemet oppsto helt plutselig, for ca 2 uker siden. Og har ikke turt å latt maskina stått på mens jeg er ute feks. Siden det er eksamens tider, og at div oppgaver skal inn, så gikk jeg rett til den lokale datasjappa og kjøpte en ny strømforsyning(Chieftec Model : Atx-1136H 360W) Når jeg idag bytta ut den gamle, og kobla til alle ledninger osv, så ville ikke maskinen boote i det hele tatt. Man merker at viftene "tar" men den sår seg av etter kun 1sec. (Og ja, har kobla i alle ledninger rett. Har sjekka dette 10 ganger nå) Andre pc specs: AMDXP2400+ Powercolor Radeon 9800 XT Msi fs8 Hovedkort 1x WD 80Gb IDE 1x Maxtor 200 Gb IDE Funka selvfølgelig å sette den gamle tilbake igjen. Men hvorfor virker ikke den nye? Har jo kviteringa så er np å få bytte, men er det overhodet noe jeg har oversett? Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har opplevd det samme problemet. Da funka det å ta alt ut og sette det inn i igjenn. Problemet var faktisk at HK var for nært (!) kabinettet. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Avstandsskruer på hovedkortet vel? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ja, kan ha avstandsskruer der du ikke skal ha og dermed forårsake kortslutninger osv. Sjekk dette! Hadde også samme problemet, og da manglet jeg den ene av de to hovedkort strømkablene. Men siden du har sjekket dette 10 ganger så.. Lenke til kommentar
nth^ Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Begge hk-kontaktene er på plass. Men kan jo teste å ta alt ut -> sette det sammen på nytt igjen. Teit problem Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Sjekk også at ATX-kontaktene har like mange pinner. Det er to typer i markedet, 20- og 24-pin. Prøvde å sjekke hovedkortet ditt selv, men kan ikke finne noe informasjon om et MSI FS8 hovedkort... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Kan hende det hjelper å nullstille biosen hvis du ikke har gjort det alt. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har hatt den samme irriterende lyden fra en av mine PSU'er de siste ukene. Fatter ikke hva som lager lyden... vifta er det hverfall ikke - kan stikke skrutrekkeren i den så den stopper, men lyden fortsetter! I begynnelsen kom den når maskina hadde stått på i 5-6 timer. Etterhvert har dette blitt mindre. Ca 2-3 timer nå. Lar den bare stå noen timer til mens jeg er ute (nytter ikke å være i samme hus som maskina når den bråker!) og da har den vært stille når jeg kommer tilbake noen timer senere. Dette er en psu som kom med et aopen kabinett - 4 år gammel. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Når jeg idag bytta ut den gamle, og kobla til alle ledninger osv, så ville ikke maskinen boote i det hele tatt. Man merker at viftene "tar" men den sår seg av etter kun 1sec. hvorfor virker ikke dennye? Du har vært uheldig og satt CPU-vifta på feil kontakt. Da vil ikke maskinen starte. Du skulle seff ikke vært borti den men... Edit: PSU kan stå på 110v slik som barbermaskina,,, sjekk. Endret 29. november 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Om psu står på 110v og plugges i en norsk stikkkontakt flyr sikringa asap! (den går FØR du skrur på maskina - har ved uhell testet dette flere ganger etter hjemkomst fra usa.) Om psu står på 220V og man setter den i et strømnett med 110V skjer det ingenting - maskina virker som normalt. Oppdaga også dette en gang jeg kom tilbake til Norge, og skulle flytte over bryteren, da jeg oppdaget at den hadde stått på 220V i flere måneder i usa uten problemer. Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) kan stikke skrutrekkeren i den så den stopper, men lyden fortsetter! Eg veit dette er litt Off-topic, men SKRUTREKKEREN INN I PSU Vifta?!!! er du ikkje heilt riktig??! Endret 29. november 2004 av ReWinD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå