Gå til innhold

PC? på a-bit nf7 v2.0

ClawHammer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg mener, (og som jeg skriver) er at default verdiene vil sannsynligvis være trege (SPD). Det er ikke værre enn å gå inn i BIOS å stille de inn manuelt som du sier. (Sette minnet fra SPD til expert)

Du har jo et hav av muligheter med det hovedkortet. (Har det selv :) )

Lenke til kommentar
Er CL2.5 så veldig mye bedre en de andre da ?

Nei ikke sånn helt vannvitig mye bedre, men gir noen få prosenter bedre ytelse.

om det er verdt det for han som skal kjøpe det avgjøre, du får vel kansje 2-3% ekstra ytelse. drev å testet litt sånn i det små med timmings engang, der fant jeg ut at på samme hastighet på CPU ved CL 2.5 på 220FSB så var den like rask på samme hastighet CPU ved CL2.0 og "bare" 200FSB. så det må jo ha litt å si.

altså hvis du har CL2.5-3-3-6 brikke® må denne kjøre på 220-225MHZ FSB for å bli like rask som en på CL2-2-2-5 og kun 200Mhz FSB CPU hastigheten er lik.

dette kan godt være langt fra nøyaktig, men min testing med 4-6 Forskjellige tester fant ihvertfall ut at for å få den like rask ved høyere timmings måtte man opp mellom 20 og 30Mhz FSB.

Lenke til kommentar
du får bedre ytelse hvis rammen kjører like fort som CPU. har du PC2100 Minne?

ja :blush:

Ok... Da burde du nok få tak i 3200- minne

jeg hadde også PC2100 minne før (CL2.5) så gikk jeg til 3200 minne (CL2) og gikk opp en go del i ytelse!. faktisk ganske mye også. :yes:

hvorfor ikke pc 4000 minne så når jeg oppgraderer til athlon 64 så slipper jeg å kjøpe ny ramm :yes:

Lenke til kommentar
hvorfor ikke pc 4000 minne så når jeg oppgraderer til athlon 64 så slipper jeg å kjøpe ny ramm  :yes:

joda, er kansje ikke så dumt, tror nok ikke DDR2 vil komme til AMD med det første heller grunnet veldig høye timmings, så tror ikke du gjør det dumt i å kjøpe PC4400 Minne jeg visste deg med CL2.5, dette skal være et av det beste minne du får tak i på denne hastigheten.

grunnen til at mange velger PC3200 (DDR400) er lave timings, AMD er mest følsome for disse forsinkelsene. har ikke så mye og så på Intel systemer.

jeg kjøpe 1GB corsair med CL2-3-3-6, supre brikker dette. skulle jeg hatt systemet til å kjøre like rask med CL2.5-3-3-6 minne måtte jeg ha økt Bus hastigheten med 50-60Mhz, (25-30Mhz FSB) altså så måtte jeg ha kjørt med FSB på rundt 230Mhz noe som hovedkortets chipset nok sikkert ikke liker så godt.

merker at ved en FSB på 225 (450MHz bus) så blir hovedkortet så varmt at jeg brenner meg på det! så ville nok i lengeden gått i stykker av dette. så for å få litt mindre varme så er rundt 200FSB en grei frekvens har jeg merket meg, og ved denne frekvensen får du minne som klarer CL2 timings og er sannsynligvis derfor de aller fleste kjøper seg PC3200 minne... :hmm:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...