Camron Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Tysk kanskje?Dadler er noe som "vokser" på palmetrær, noe folk som bor/er i ørkenen ofte spiser eller mater kamelene med, siden det er næringsrikt og metter.. består di av 70% sukker og er næringsrikt? det er jo bare 30% igjenn til proteiner og fett Hør på Haltan nedenfor... Endret 27. november 2004 av Camron Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 består di av 70% sukker og er næringsrikt? det er jo bare 30% igjenn til proteiner og fett Sukker er ren næring. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) camron: Frukten til Daddelpalmen inneholder 70% sukker. HalTan: ok. slik næring kan umuligt vere serligt ørkenvenligt. m.t. på at energien varer i ca 10min Endret 27. november 2004 av MagE Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 slik næring kan umuligt vere serligt ørkenvenligt. m.t. på at energien varer i ca 10min Dadler er godt, det holder lenge. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 energien varer i ca 10min Det er det dummeste jeg har hørt. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Energien varer i mange timer.. de spiser ikke én jævla dadl om gangen da... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Kanskje de har forbrenningen alle slankehysterikere drømmer om? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 jeg har nok feil, har faktisk ikke spist dadler, men 70% sukker!!!11! om du ikke spiser noe serligt mye sukker i noen dager, deretter eter mye. får du en helt enorm mengde energi i ca 10-20min. etterpå blir du helt daff og slakk. (kan hende selve forbrenningen varer lengre ) Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Men som jeg sa tidligere: Dadler smaker stygt, så dette trengs ikke diskuteres videre. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Og det er liksom du som bestemmer dette? Idiot. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Så, så. Smak og behag.. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 består di av 70% sukker og er næringsrikt? det er jo bare 30% igjenn til proteiner og fett Dadler er vel utelukkende glukose, karbohydrater, eller energi om du vil. Dette er raske karbohydrater som gir en hurtig blodsukkerstigning, og har en kort energivarighet (i forhold til langsomme karbohydrater, som Fedon og andre vil at du skal spise.) Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 består di av 70% sukker og er næringsrikt? det er jo bare 30% igjenn til proteiner og fett Dadler er vel utelukkende glukose, karbohydrater, eller energi om du vil. Dette er raske karbohydrater som gir en hurtig blodsukkerstigning, og har en kort energivarighet (i forhold til langsomme karbohydrater, som Fedon og andre vil at du skal spise.) sukrose... Lenke til kommentar
alexf Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 sukrose... Hva betyr dette ordet du fant på i farten? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Sukrose er bare vanlig sukker. Ett molekyl glukose og ett molekyl fruktose. Men jeg trodde man kun fant ren sukrose i sukkerrrør? Endret 28. november 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) I tillegg til sukkerrør og sukkerroer forekommer det i naturen mange andre planter og frukter som har en søt smak, f.eks dadler. Disse utgjorde allerede i førhistorisk tid, sammen med honning, en stor del av menneskets næringsinntak. sier nå de hvertfall... Endret 28. november 2004 av Camron Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Da får vi nesten stole på det da. Edit: Skulle sovet noen timer til, ja. Endret 28. november 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Vi får vel det ... Til og med de sier at dadler er/var en av de viktige næringsinntakene til mennesker..bra.. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Men er det noen som kan fortelle meg hva dadler har med jul å gjøre? Spiste de det før i tiden fordi det var så "ekslusivt" og søtt? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Mye sukker= mye energi...men varer ikke lenge Like det personlig ikke, men en frukt med mye historie (tenker på da jesus levde...de spiste sikkert dette ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå