Ole Kristian Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg trenger litt hjelp til å sette sammen komponenter til ny pc. Har følgende krav og bruksområder: - Maskinen må være så stabil og stillegående som mulig - Minimalt med spill - Vise film på tv - Ta opp fra TV - Spille av mp3 - Litt videoredigering Er det noen som har kommentarer til følgende forslag? Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid XFX GeForce FX5700LE 128MB DDR AGP, Tv-Out/DVI, Retail 2 stk Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Hauppauge! WinTV PVR350, Tv-kort & MPEG2 PCI, Nicam Stereo, S-Video out, Retail NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sølv Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) NorthQ Strømforsyning Silent 400W Sort T NQ 4001SE - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dB Beantech Igloo 1 Miditower, Aluminium (Uten Strømforsyning) Mye jeg lurer på her, bl.a.: Hvem har den beste tv utgangen av NVidia og ATI? Er DVD brenneren stillegående? Er strømforsyningen bra og stillegående? Passer alle komponentene? Er Boxed viften på prosessoren støyende, og er den i så fall enkel å bytte? Håper det kommer mange forslag og kommentarer! - Ole Kristian Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) - Hvem har den beste tv utgangen av NVidia og ATI? - Er Boxed viften på prosessoren støyende, og er den i så fall enkel å bytte? Før jeg kjøpte ny PC nå i sommer har jeg kun had nVidia kort. Men jeg vil si TV out løsningene er ganske like på ATI og nVidia sine kort. Men ATIs Control Center har masse valg hvordan du vil sette opp TV'en og skjermen og hvordan de skal fungere sammen (om skjermen er primær, kloning, swapping etc) men vet ikke om nVidia har disse funksjonen. Kan ikke huske at de hadde det hvertfall. Men når du har et TV-kort med i pakken vil jeg tro dette har funksjonalitet for å spille av og ta opp via TV. Jeg har en Athlon 64 3400+ med boxed kjøle og jeg vil si den støyer ganske mye! Den overdøver harddiskene, PSU'en og case-viftene mine. Men nå har jeg bestilt en Zalman CNPS7000B-Cu kjøler som jeg har blitt fortalt skal være omtrent lydløs i "silent" modus (lavest turtall) Denne er litt mere vrien å installere enn en boxed kjøler siden den krever litt spesiell montering. Men om du har satt på boxed kjølere selv noen gang vil jeg ikke tro det skal være noe stort problem å bytte kjøleren. Det finner andre mindre støyende og langt mere lettmonterte kjølere enn den Zelman kjøleren jeg har bestilt. Fordelen med den Zelman kjøleren er jo den meget gode kjøleevnen i forhold til støynivået om jeg har blitt fortalt riktig Ellers ser oppsettet ditt meget bra ut! Endret 28. november 2004 av skag1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 pentium m med passiv kjøling Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Større cpu og vannkjøling hadde gjort susen Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 den zalman kjøleren er grisebra... venn av meg har den, den lager omtrent ingen lyd... han har en 3200+ (socket 939) og den ligger rundt 35 grader idle.. om jeg husker rett. kan spørre senere idag for å få helt nøyaktig Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 den zalman kjøleren er grisebra... venn av meg har den, den lager omtrent ingen lyd... han har en 3200+ (socket 939) og den ligger rundt 35 grader idle.. om jeg husker rett. kan spørre senere idag for å få helt nøyaktig Takk for nok en bekreftelse Gleder meg som et barn til å få kloa i den kjøleren Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hva med et VIA c3-basert system? Disse ligger på maks 1300mhz, men kjører uten vifte. Samen med en vifteløs PSU og et skjermkort med passiv kjøling vil du ha et genialt musikksystem. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Ikke dumt nei! Men jeg vil tro C3 ikke er like kraftig som et P4/A64 system, men bruksområdene kan umulig være for krevende for en C3. Kanskje videoredigering, men det burde jo gå fint med en 1 Ghz C3. Også er det jo ganske fin pris på C3 EIDT: Men ifølge HW.no's test av C3 må en ha ATI eller Matox skjermkort for å kunne spille divx/xvid/DVD greit. Endret 28. november 2004 av skag1 Lenke til kommentar
Ole Kristian Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 C3 er ikke et alternativ, har dette fra før og er litt misfornøyd med utbyggingsmulighetene. Vil ha en kraftigere og mer fremtidsrettet maskin, dessuten er det lettere å gjøre en stor kasse stille enn de mindre shuttle maskinene. Får vurdere en annen kjøler. Maskinen skal ikke overklokkes, og ønsker ikke å regulere hastighet på denne selv. Er ATI et like godt valg når det gjelder tv-utgangen som NVidia+TVTool? Hvordan er ytelsen på dette skjermkortet, burde jeg finne et som er bedre og sette på passiv kjøler? - Ole Kristian Lenke til kommentar
Ole Kristian Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Vannkjøling og Pentium M er heller ikke aktuellt. Noen som har noen formening om tv-utgang på NVidia og ATI? - Ole Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå