e321 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Bare lurer på... Noen av dere(eller skal jeg si oss) som skriver bokmål, skriver jo ikke bokmål til vanlig... er det fordi dere følere dere dumme hvis dere skriver "eg" eller noe sånt? Syns det er rett og rimelig at jeg skriver bokmål her Men ellers så skriver jeg noe sånt; Eg syns ikkje at eg trenge og skriva på dialekt her, eller ka syns dåkke? Nå vil jeg høre deres mening Endret 27. november 2004 av e321 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Om vi synes du at skal skrive dialekt? DET ER FORBUDT å skrive dialekt - det burde du visst. Det står i retningslinjene. Jeg skriver selvfølgelig bokmål, og er fra Tigerstaden. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ja, de kommer helt sikkert til å drepe meg om jeg ikke skriver bokmål. Ikke det at jeg hadde klart å skrive noe annet, men, men... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 jeg skriver også bokmål, men lurer liksom litt pga noen skriver bokmål mens andre skriver dialekt. Men nå vet jeg altså det Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) jeg føler meg tvinget, det sitter med en moderator bak meg og sikter på meg med en colt. "hva f? snakker du om meg?" "nei jeg gjør ikke det" *BANG* "au tåa mi, pm en supermoderator" Nei, det er jo forbudt og skrive dialekt da,, på hw. Endret 27. november 2004 av BUNDY Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Nei skriver bokmål siden sørlands både ser- og høres banalsk ut... *fyrer opp en sørlands tone* æ bor på sørlandet, å æ æ stolt a det, men æ hatår denne ekle dialekta vår, fårdi det blir rett å slett ikke rigtig..... Endret 27. november 2004 av uberhunter Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Nei, jeg takler ikke å skrive på dialekt. Blir helt feil. Bokmål er tingen. For meg. Og ja, trøndersk er latterlig. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 e kommer fra rognan å e e så gla førr å få vær me på dette forume.. hær kan alle jør som di vill, å d finns ikke slæmme moderatora hær.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg skriver bokmål, men kunne like godt skrivd på nynorsk siden jeg har nynorsk på skolen. Gidder ikke å skrive på "ålesundsk" heller. Nynorsk: Eg heiter Håvard og kjem fra Ålesund. Det er ein fin by å bo i og eg har mange venar her. Ålesundsk: E hete Håvard å kommer fra ålesund. De e en fin by å bo i å e har mange venna her. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det skal skrives korrekt og forståelig norsk på forumet. Kan godt være nynorsk, bare det er korrekt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Når jeg er på nettet finner jeg det faktisk vanskelig å snakke dialekt.. Måtte anstrenge meg for å ikke skrive feil i dialekta her tidligere... Bokmål på mobil og messenger.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 jeg skiftet til Bokmål som hovedmål på grunn av forumet Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Man skal gjøre seg så forstått som mulig på et slikt "landsdekkende" forum, og da bør man holde seg til de to skriftspråkene det er tillatt å skrive. Dessuten synes jeg dialekter blir seende svært uriktig når det skrives. Og hva er vitsen? Får du ytre noe mer, ved å f.eks si dette: Hei, eg komme fra Stavanger, og der snakke me noge så ligne på nynorsk. Men ligavel tar eg fram bokmålen når eg ska skriva. Koffer det, spør du sikkert. Men eg syns det e flott. Bokmål når te flest folk, kan du sikkert sei. Og sjøl om nynorsk e nærmare, e det, for meg, best når du har ein viss variasjon. Dialektå e nynorsk, og skriftmålet e bokmål, kan du nesten sei. Då kan eg prestera ganske godt i begge, forde bokmål då e innlærd når eg begynne med nynorsk, som eg allerede nesten kan. Er ikke akkurat nydelig i skrevet form. Og jo, dialekter skaper en større variasjonsbredde, men i litteratur bør vi holde oss til et (to er faktisk èn for mye) felles mål når budskapet skal forstås umiskjennelig blant alle. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skriver alltid bokmål, har heller ingen planer om å skrive som jeg snakker. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skriver alltid bokmål, har heller ingen planer om å skrive som jeg snakker. åffår ikke det a? Erru kjip eller? Vi pratær jo liksom kult da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 jeg skiftet til Bokmål som hovedmål på grunn av forumet MagE - et forbilde. Mangler bare "litt" rettskriving. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Alt annet en bokmål er dustete. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ja, de kommer helt sikkert til å drepe meg om jeg ikke skriver bokmål. Utifra enkelte topicer både i søppel og politikk og religon, kan jo en begynne å lure Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skriver alltid bokmål, har heller ingen planer om å skrive som jeg snakker. åffår ikke det a? Erru kjip eller? Vi pratær jo liksom kult da! Fårde det ække alle som forstår oss vøtt Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 eg skriver på en blanding , trur eg , kommer ann på hvor edru eg er og hvilken skrive måte eg synes ser rett ut , men så føler eg at eg er unskylt og da men sånne skrive vansker og greier , men merker at jeg skriver bedre nå en når eg begynte og henge her , tro om det har noe med at eg skriver mye og dermed trener meg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå