Gå til innhold

Hvilken cpu er den beste jeg kan ha?

Sjefern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står at hovedkortet støtter Northwood, Prescott og P4 EE-prosessorer (og sikker Celeron også), så da skal du kunne putte hva som helst av Socket 478-CPUer på hovedkortet ditt. Men styr unna 533MHz-CPUer da, med mindre du MÅ bruke TwinMos-minnet ditt. Det kan være lurere å selge PC2700-minnet ditt og gå for PC3200-minne pluss en Northwood/Prescott med 800MHz-buss.

Corsair Value-minne er fryktelig billig nå om dagen!

Lenke til kommentar
Corsair Value-minne er fryktelig billig nå om dagen!

Personlig har jeg bedre erfaring med TwinMOS enn Corsair Value, spesielt på ett Asus P4C800-E Deluxe. Hadde opprinnelig Value minne der, og med bitte-litt pushing på FSB så funka det dårlig. Bytta TwinMOS fra en annen maskin (samme spec på minnet), og vips ble alt bra. Value minnet står nå forrøvrig i en Shuttle boks, og trives godt der...

Lenke til kommentar

Hei, nå skal det nevnes at jeg ikke kan noe som helst om intel, men det har alltid vært tidligere, at så lenge hk'et ditt støtter systembussen, kan du kjøre hvilken som helst prosessor, dette er fordi multiplyeren er låst på alle intel cpu'er. (systembuss * multiplyer = cpu hastighet). Det betyr at det skal ikke være noen grunn til at du ikke kan bruke 3,8, dog det anbefales ikke siden den gir minst for pengene, og blir fryktelig varm, eneste som kan være problemet er at BIOS ikke gjenkjenner den, men det burde funke helt utmerket likeså.

Hilsen meg.

Lenke til kommentar

Ops.... Så akkurat at socket 478 ikke har kjappere cpuer enn 3.4. Så da er jo det greit. :whistle:

Men hvis jeg kjøpte DENNE cpuen. Vil den da kjøre fullt uten å bytte ram?

Edit: Ser den fikk dårlig karakter av Hw.no. Er DETTE et bedre valg?'

Så for å si det enkelt: Hvilke av de to overnevnte er de beste? :!:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Ops.... Så akkurat at socket 478 ikke har kjappere cpuer enn 3.4. Så da er jo det greit. :whistle:

Men hvis jeg kjøpte DENNE cpuen. Vil den da kjøre fullt uten å bytte ram?

Edit: Ser den fikk dårlig karakter av Hw.no. Er DETTE et bedre valg?'

Så for å si det enkelt: Hvilke av de to overnevnte er de beste?  :!:

den sistnevnte er nok desverre ute av produksjon, så da må du nok kjøpe en brukt.

Men den siste du nenvte, yter visst litt bedre og utivkler mindre varme.

( Rett meg hvis jeg tar feil nå ) :whistle:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

ville vel valgt en northwood foran en prescot pga lavere tempratur , når det gjelder å bruke en 3,8 kan jeg ikke garantere dette men ser at i biosoppdateringer til dette kortet du har står det i den ene biosen at den er for å kunne bruke prescot , det står ingenting om begrensning i hastighet , ergo regner jeg med at den går . men som sagt jeg hadde satset på en 3,2 pga prisen .

ja du kan bruke 2700 brikker ,uten å senke hastigheten på cpu , du kjører dem asynkront , men du vil tape litt på den totale ytelsen kontra 3200 brikker .

Lenke til kommentar

Snekker´n, blander du Socketer her? LGA 775 er vel for Prescott@3,8, mens den samme CPU finnes da vitterlig ikke for Socket 478!?

Skulle ikke du ha oversikt her da?

Sjefern, som nevnt er nok det lureste hva pris/ytelse angår, en 3,2 (Prescott).

EDIT: Ehh, jeg mente ikke å uttale meg om at Prescott skal vær bedre enn Northwood, der er det vel noen prosenter for og imot når det gjelder benchmarks. Men at Prescotten blir ganske varm er jo et kjent faktum.

Det er bare det at det blir mer og mer umulig å få tak i Northwood nå for tia, da den allerede har blitt erklært "død". Prescott har tatt over nå.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Nå sier jo Playmofetish at Prescott er det beste valget og Snekker`n at northwood er det beste valget. Kan ikke si at jeg er 100% sikker på hvilken cpu jeg skal velge. ;)

Edit: men takk begge to for at dere i det hele tatt gidder å svare. :thumbup:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Snekker´n, blander du Socketer her? LGA 775 er vel for Prescott@3,8, mens den samme CPU finnes da vitterlig ikke for Socket 478!?

Skulle ikke du ha oversikt her da?

Sjefern, som nevnt er nok det lureste hva pris/ytelse angår, en 3,2 (Prescott).

EDIT: Ehh, jeg mente ikke å uttale meg om at Prescott skal vær bedre enn Northwood, der er det vel noen prosenter for og imot når det gjelder benchmarks. Men at Prescotten blir ganske varm er jo et kjent faktum.

Det er bare det at det blir mer og mer umulig å få tak i Northwood nå for tia, da den allerede har blitt erklært "død". Prescott har tatt over nå.

Joda du har nok rett , en 3,8 får du ikke til dette brikksettet beklager :blush:

Men når det gjelder prescott vs Northwood er jeg klar i min dom da sistnevnte er bedre med tanke på mindre varmeutvikling .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...