Gå til innhold

Skal til sesjon, hva blir jeg å gjøre der?


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal altså på sesjon i morgen... Er det krise dersom jeg kommer litt sent? Vi snakker ikke mer enn 5-10 min, litt dumt med busser forstås. :ermm:

Tid er ingen krise på sesjon. Det er sjelden du er borte i en dag med mer venting og *gjeeeeesp* enn sesjondagen. Høydepunktet kan kanskje være legesjekken om du liker at eldre menn med militære tendenser klemmer på deg. Ellers så kanskje du setter pris på kopp-skvettinga... Nei en herlig da.

 

Kom 15min for sent da ... like greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skal altså på sesjon i morgen... Er det krise dersom jeg kommer litt sent? Vi snakker ikke mer enn 5-10 min, litt dumt med busser forstås. :ermm:

Jeg kom 30 min. for sent og ingen rynket på nesen en gang.

 

Si meg, kan man få poeng etter hvilken holdning man har?

 

Ja, sånn halveis, inne hos legen, mer eller mindre. Ikke hvilken holdning man har til militæret.

Lenke til kommentar

IKKKE SØK DEG TIL GARDEN. Vet ikke hva som går av den skyteglade "sim" men det er absolutt ikke morsomt i Garden. Nå var jeg riktignok ikke i samme kompani som ham, men hvite vanter og 20 blå går ikke sammen.

 

Eneste fordelen jeg kommer på i farten med HMKG er at man er i Oslo, for de av oss som bor i hovedsstaden er jo det en fordel. Å stå fire timer og passe på en flaggstang fordi man ikke sov med våt bukse er IKKE det.

Lenke til kommentar
IKKKE SØK DEG TIL GARDEN. Vet ikke hva som går av den skyteglade "sim" men det er absolutt ikke morsomt i Garden. Nå var jeg riktignok ikke i samme kompani som ham, men hvite vanter og 20 blå går ikke sammen.

 

Eneste fordelen jeg kommer på i farten med HMKG er at man er i Oslo, for de av oss som bor i hovedsstaden er jo det en fordel. Å stå fire timer og passe på en flaggstang fordi man ikke sov med våt bukse er IKKE det.

Hahah. Gøy :)

 

Til tider er det kjipt. Men hvor er det ikke det ? Opplevelsen av førstegangstjenesten er hva du selv gjør den til.

 

Vi har forresten julevakt i år. Gleder meg til en annerledes jul i kongens klær ;)

 

Alt for HM Kongen og fedrelandet!

 

;D

Lenke til kommentar

Sesjon er no piss... bare sitte og vente hele dagen på at du skal bli "klassifisert" til noe du kanskje ikke selv ønsker. Jeg mener det er brudd på grunnleggende menneskerettigheter (og da mener jeg hele vernepliktsordningen, ikke bare sesjon ;) ). Var selv i militæret på Setermoen, og skal innrømme at det var ikke så veldig fælt der (kavalerileiren der er etter min mening det slappeste stedet du kan havne i militæret), men jeg hadde egentlig tenkt å begynne studiene mine det året. Så det var vel nesten et år bortkastet på noe jeg ikke hadde tenkt å gjøre. Å, men jeg glemte jo nesten alle de kjekke tingene jeg lærte der som kan være nyttige i hverdagslivet: Tenk så høyt opp i arbeidssøkerkøen du stiller hvis du skriver i CV'en din at du kan demontere en AG-3 (nå bytter de vel den ut i år tror jeg) på mindre enn 30 sekunder... eller tenk så mange jobber du kan få med M-113-lappen :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...