Gå til innhold

Feilskriving i Forum (og ellers også).

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg er en pirkete person, men jeg må bare si i fra. Det er sinnsykt irriterende å lese innlegg med så sinnsykt mye skrivefeil!

Går det ikke an å prøve å skrive rett før man legger inn innlegget?

De som er litt ustødige i norsk kan jeg unnskylde litt, men prøv i hvert fall å unngå det verste meldings-fjortis-språket.

Håper det ikke er alt for mange som blir sure på meg for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sikkert noen sriveleifer når jeg skriver, men det driter jeg i, gidder ikke og henge meg opp i sånne fille ting. Jeg prøver selfølgelig å skrive rett men, det sniker seg inn en og annen leifen noen ganger.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 23:15, hunk|of skrev:

Jeg vet at jeg er en pirkete person, men jeg må bare si i fra. Det er sinnsykt irriterende å lese innlegg med så sinnsykt mye skrivefeil!

De som er litt ustødige i norsk kan jeg unnskylde litt, men prøv i hvert fall å unngå det verste meldings-fjortis-språket.

Jeg er helt enig! Men les korrektur på ditt eget innlegg først. Det heter ikke mye skrivefeil, men mange skrivefeil. Dessuten blir det litt smør på flesk å legge inn et innlegg.

Beklager, men jeg greide ikke dy meg...hehe.. :smile: :smile:

Du står fritt til å gå gjennom mine innlegg, finne skrivefeil og henge meg ut! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-05-29 23:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 23:24, Hoppesagåsa skrev:

Du står fritt til å gå gjennom mine innlegg, finne skrivefeil og henge meg ut! :smile:

Skulle akkurat til å henge deg for "smær" nå, men refreshet istedet :smile:

Er helt enig i at en del poster inneholder alt for mange skrivefeil.

Når man uttrykker seg skriftlig bør man skrive korrekt for å oppfattes seriøst og i det hele tatt for å vise at man har gått på skole.

Gjelder selvsagt ikke for de med legitime skrivevansker, men også de bør anstrenge seg for sin egen og for andres skyld å skrive noenlunde korrekt.

(Klage på skriveleif mottas med takk :smile: )

Lenke til kommentar

Men det er en ting som er mye værre enn skrivefeil, og det er feilposting

*fjernet reklamebanner av moderator*

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: int20h på 2002-05-30 08:37 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: int20h på 2002-05-30 14:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Om ikke annet, prøv å få orddeling riktig, det er sjukt irriterende å lese oppdelte ord som ikke skulle vært oppdelt. Husk denne regelen: er du i tvil skal IKKE ordet deles.

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 23:15, hunk|of skrev:

Du må ha lite og iritere deg over ass, sitte på et forum og pjatter om skrivefeil. <SS> Enkeltes problemer er mindre en andres. Get a life

Lenke til kommentar

jojo la oss konkurrere i teiteste posting her. jeg er ikke gymnas-utdannet og rettskrivning er ikke min sterke side, sikkert fordi jeg aldri leser bøker men jeg håper at folk med pirkomani ikke dreper seg selv med en stor bombe inne i oslo city bare på grunn av mine feil- det er menneskelig å feile. Jeg er veldig menneskelig. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 23:31, borre skrev:

Skulle akkurat til å henge deg for "smær" nå, men refreshet istedet :smile:

Er helt enig i at en del poster inneholder alt for mange skrivefeil.

Når man uttrykker seg skriftlig bør man skrive korrekt for å oppfattes seriøst og i det hele tatt for å vise at man har gått på skole.

Gjelder selvsagt ikke for de med legitime skrivevansker, men også de bør anstrenge seg for sin egen og for andres skyld å skrive noenlunde korrekt.

(Klage på skriveleif mottas med takk :smile: )

.. seriøst_,_ og for å vise ...

..andres skyld _med_ å skrive noenlunde ..

??

Tuller litt med deg nå borre:D

JEg har ikke noe å utsette på rettskrivingen din.

Jeg skriver selv ikkke perfekt, men prøver mitt beste. Det går mest på trykkleifer, eller gamle vaner.

Men jeg tar avstand fra de som skriver på dialekt på ett forum..

Lenke til kommentar

Hei!

Eg har ein lett form for lese og skrive vansker.

Men,opplever ikkje det som eit problem i kvardagen..

Hadde meir problemer når eg var mindre..

Eg går alltid over innlegga mine før eg poster det.

Eg prøver å skrive så korrekt som mulig.

Men,det kan selfølgelig oppstå skrive feil.

Noen ord skriver eg i innlegget at eg ikkje er sikker på om eg har skrevet riktig.

Elles så synest eg godt at folk kan holde seg til nynorsk og bokmål når dei skriver innlegga.Og ikkje dialekt.

(Håper det ikkje var for mange skrive feil i dette innlegget.. :wink: )

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 08:40, Mr.Hassan skrev:

Hei!

Eg har ein lett form for lese og skrive vansker.

Men,opplever ikkje det som eit problem i kvardagen..

Hadde meir problemer når eg var mindre..

Eg går alltid over innlegga mine før eg poster det.

Eg prøver å skrive så korrekt som mulig.

Men,det kan selfølgelig oppstå skrive feil.

Noen ord skriver eg i innlegget at eg ikkje er sikker på om eg har skrevet riktig.

Elles så synest eg godt at folk kan holde seg til nynorsk og bokmål når dei skriver innlegga.Og ikkje dialekt.

(Håper det ikkje var for mange skrive feil i dette innlegget.. :wink: )

Jeg tror ikke det er folk med skrivevansker, som innimellom blander en og annen bokstav, som blir plukket på her Mr.Hassan; det er vel heller alle de fjortisene som tror de kan skrive touch, og skriver derfor som en galning, bare for å imponere folk og for å få folk til å tro at de har peiling på data. Resultatet blir et totalt uforståelig Donald-Språk, og når de i tillegg forkorter alt mulig i rett SMS-Stil og slenger på et par tusen sånne gule smilehoder, da er det totalt umulig for folk som meg, som setter pris på at folk prøver og skrive normalt og kanskje litt mer seriøst, å i det hele tatt få noen som helst mening ut av slike innlegg. Det ser rett og slett useriøst ut, og man tar ikke innleggene seriøst. Enkelt og greit dårlig skikk, og fjortisene har for lengst røpet sin posisjon utifra skrivestil. Folk med dysleksi har derimot gjerne litt annen type skrivefeil, og slikt må selvsagt tolereres i et slikt forum.

Med vennlig hilsen

André Kvist Aronsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...