kake_fredrik Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 ja, hvordan skrur du av NAT firewallen til netopia routeren, er forbanna trøtt av det jævelskapet. vil ha hele dritten av! relativt.net er jo lagtned så lurte på om noen hadde en guide jeg kunne bruke? evt. hvordan åpner du alle portene Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) det gjør du her http://endring.nextgentel.no/web/selectRou...angeConfig=true (regner med du har NGT?) Endret 27. november 2004 av WikingTOR Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) det gjør du her http://endring.nextgentel.no/web/selectRou...angeConfig=true (regner med du har NGT?) har skrudd av filter settet, men det hjalp ikke noe særlig! hva menes med subgreiene? der står det at det går ann og skru av nat`n men problemet er at det står at jeg skal søke om det! Endret 27. november 2004 av kake_fredrik Lenke til kommentar
MechWalker Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Enig!! Det samme lurer jeg også på. Har hatt problemer med å sende store filer over MSN pga det der. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Enig!! Det samme lurer jeg også på. Har hatt problemer med å sende store filer over MSN pga det der. me to! hadde null problem med tele2 fordi der skrudde jeg av firewallen på modemet! da funket alt så har lyst ¨å gjøre det samme her også! Lenke til kommentar
melsom Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Dersom du vil skru av NAT må du bestille et subnet(dette innebærer fast ip) fra NGT. Dette koster desverre 150,-/mnd desverre :S Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Dersom du vil skru av NAT må du bestille et subnet(dette innebærer fast ip) fra NGT.Dette koster desverre 150,-/mnd desverre :S er det ikke mulig og kreve nytt modem da eller noe? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hvis du har riktig type modem kan du fjerne nat også. det var en fin guide på forumet til relativ.net, men den siden er vel lagt ned. jeg husker ikke fremgangsmåten helt eksakt, men kanskje noen andre gjør. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 hvis du har riktig type modem kan du fjerne nat også. det var en fin guide på forumet til relativ.net, men den siden er vel lagt ned. jeg husker ikke fremgangsmåten helt eksakt, men kanskje noen andre gjør. jeg har netopia 3351 tror jeg! Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 har skrudd av filter settetAnbefales ikke. Se spørsmål 1 og 7 her.. Lenke til kommentar
Narvis Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har samme problemet. Kan man ikke sende NGT beskjed om at jeg ikke ønsker noen brannmur i routeren, og evt får dem til å fjerne den? Lenke til kommentar
resident7650 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) noen prøver å gjenoppta arven etter relativt sidene her http://ngtclub.tk/ men foreløpig lå det ikke mye inne så jeg... sjekk ut forumet og spør evt der også.. Endret 9. desember 2004 av resident7650 Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 uten å ta noe ansvar for dette, så har netopia 3351 en passthrough funksjon. leste dette på forumet til relativ.net. telnet ruteren. gå inn på "wan configuration" --> "display/change connection profile" --> "ip profile parameters" --> "nat options" --> "ip passthrough enabled" kryss av yes hvis du har dynamisk ip må du krysse av "ip passthrough dhcp enabled" og skrive inn mac-adressen til pc-en som skal få ip. deretter trykker du commit på change connection profile menyen tar som sagt ingen ansvar for denne operasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå