Gå til innhold

Hardisken lager rare lyder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk samme lydene på min seagate barracuda 120gb 7200.7

Jeg fikk bange anelser, og tok backup av alle mine dokumenter og ting jeg ikke ville miste.

Noen timer senere kom det opp en liten boble nede i systrayen, som sa noe sånt som "lost connection to volume (d:)". Siden det har ikke den harddisken funket. HELT død. Jeg hadde vel hatt den i et halvt år eller noe sånt. Takk og pris for garantien!

Jeg ville anbefale kompisen å ta sikkerhetskopi av all uerstattelig data. Mer enn det kan jeg ikke si, siden jeg ikke vet hvorfor lydene kommer, eller hvorfor harddisken min døde...

Lenke til kommentar
Hei!

Hardisken til en bekjent av meg har beynt å lage noen rare lyder. Den lager klikke og skrape lyder.

Hardisken er ikke spesielt gammel. Det er ingen feil med den bortsett fra disse lydene. Men det er litt skummelt å høre på.

Er det noen som har anelse på hva dette er? Og om dette er skadelig for hardisken?

På forhånd takk for hjelpen :thumbup:

Hvis du har bange anelser? Ta backup av viktige data for all del. Hvis det begynner å komme lyder fra HD kan det være mekanikken som er på vei til å ta kvelden.

Lenke til kommentar

Tydligvis det store "hardisk-crash året"

Hadde en ibm deskstar 120 gb som lagde en 2-3 sekunders mekaniske tjonka-tjinka lyder ett par ganger om dagen helt siden kjøpsdagen (for 3 år siden)

for 2 år siden kjøpte jeg meg også en Western Digital 60 Gigabytes disk som jeg hadde OS´et mitt på (120 gb var mp3 og spill partisjoner)

Satt å tenkte på att den lyden er fortsatt skummel og tenkte på backup. nja.. vi tar det dagen etterpå.

Tror du jaggu ikke meg at Western digital disken min hadde kræsjet dagen etter da? like etter att jeg tenkte backup.. grrr lagde masse fine konstante tikkelyder. så nå er det backup fra dag 1 for meg. (hadde jo selvsagt bare backup på ting som var lagret på 120gb disken. Kjipt.

Så ja. gråte mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...