AgUr Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ett par ting...:Du skriver ikke hvilket HK du har.. og hvordan du faktisk kontrollerer temp.. sonde, "BIOS-Monitor" utility.. Abit HK er kjent for å rapportere for høye temperaturer.. derfor skriver jeg at 70+ (CPU diode) ikke nødv. er noe å "få hetta av".. Men jeg ville også gjerne sett at temp var 10 grader lavere.. Og dessuten.. dersom temp varierer når du spiller avh. av andre program "i bakgrunnen" da snakker vi ikke om full load... Kom tilbake og rapporter hva peak temp er under f.eks. PCMark04... SpeedFan har en fin funksjon for dette.. Da skal du nok se at du vil se temp. over +60..selv med Asus HK.. jeg har et msi 915P combo jeg har en ht prosessor og den yter bedre ved multitasking av to programmer som krever mye (eventuelt et som krever mye og flere små som krever litt mindre) Derfor forandrer tempen seg. kan få cpu til å kjøre på "100%", men det kan øke hvis jeg bestemmer meg for å ta en full system scan med northon i tillegg til å kjøre hl2 f.eks. btw: jeg hadde et abit hk, hvis det viste for høy temp så vil det si at celeronen min lå på under 23grader idle edit: er dette en ny cpu du har? i så fall så skal det ikke være nødvendig å kjøpe en så stor kjøler til vanvittig mye penger. gi oss en tilbakemelding når du har fått lagt på et nytt tynt lag med kjølepasta (husk å fjern det gamle først, isopropanol er nevnt som veske for å fjærne det med) Endret 30. november 2004 av AgUr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå