Dragvandil Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei. Har plutselig fått tak i MASSE penger (Ikke T5PC (Klarte ikke dy meg )) og skal bygge meg en ny maskin. Har klargjort meste av oppsettet mitt, men funderer på 1 liten ting... Sak: Skal kjøpe meg Cooler Master Stacker for kabinett med god plass og masse muligheter... er så sinnsykt lei av å knote inni trange kabinetter osv. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe meg 2x 360W PSU'er eller om jeg skal kjøpe 1x 680W? hva er fordelen med så mye W egentlig? og vil det ikke bli mer stabilt hvis jeg går for 2x 360W ? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 det blir jo mindre styr og mindre rot hvis du går for en strømforsyning da. denne her kunne vel kansje vert no. eller kansje denne Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 det blir jo mindre styr og mindre rot hvis du går for en strømforsyning da.denne her kunne vel kansje vert no. eller kansje denne joda styr og rot er jo greit nok, men spørsmålet mitt hva hva er alle fordelene med 2x og 1x.... ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Lurest å kjøpe en stor, så har du heller en plass ledig til seinere slik at du kan sette inn mer power når du trenger det.. Ser egentlig ikke fordelene med 2 små, skal selv hive ut 2 stk. til fordel for 1, men det er mest på grunn av plassmangel.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Ser ingen fordeler med 2 med mindre du har en fra før og trenger flere watt , kjøp deg en på rundt 500w da har du kraft i massevis Aspire 500 w eller 520 w er bra , bruker selv sistnevnte . Edit: selfølgelig kan en si at med 2 har en en som virker om den andre kolapser ,men det blir mere varme , mere kabler og mindre plass . Endret 27. november 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Enig med snekkern... har 520W fra Aspire jeg også. Eneste jeg reagerte på var at det var lite 12V-utganger, men kanskje det er standard? Ikke vet jeg. Den har justerbart "hjul" bak og den kan stilles til minimum (viftene) da den blir knapt lunken (og støyløs). Sjekker du nicknavnet mitt, ser du at jeg har 6800GT pluss mye annet stæsj Denne PSUen kan jeg anbefale, ingen ustabiliteter eller problemer her hvertfall. Er svært fornøyd :-) Edit: Det du skal se etter er hvor mye PSU leverer på 12V. Aspire 520 leverer 35A på 12V. Andre PSUer er typisk 20-28A på 12V. Qtec leverer ustabil strømkvalitet og er på rundt 16A etter hva jeg har lest (bare så du vet hva du skal se etter). Sveinl. Endret 27. november 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Denne er et beist av en strømforsyning....da trenger du neppe en til! MVH TommyL Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Denne er et beist av en strømforsyning....da trenger du neppe en til! MVH TommyL Joda , men for den prisen får du jo 4 stk aspire 520 W Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Ok ro ned litt da Jeg lurte egentlig bare på fordelene med 2 i forhold til 1 og om det lønner seg å ha 2 istedet for 1... 1 til skjermkort og en til hovedkort liksom... Om en med 600W klarer fint å levere til begge eller om jeg skal gå for 2 for å ha en til hver... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Som sagt er det lurest å ha en stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå