Gå til innhold

Spontan restart ved kopiering av store/mange filer

slash

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om dette er et harddiskrelatert problem, men jeg vet ikke helt hvor jeg ellers skal poste spørsmålet.

Jeg har problemer med at pcen min spontanrestarter når jeg kopierer store eller mange filer, spesielt fra dvd-rom, men også fra cd eller fra partisjon 1 til 2. Når pcen starter opp igjen får jeg "system have recovered from a serious error bla bla bla".

Ingen overklokking, og temperaturene i pcen er optimale.

amd xp 2000+

512 ram

ibm 80gb 7200 (partert til 20 og 60 gig)

Pioneer slot in dvd-rom

fx5950

asus 52x cdrom

300 watt psu

Msi hovedkort av ett eller annet slag.. (stress å finne ut :p)

(jeg vet ikke hvor mye av dette som er relevant, men jeg tar med alt jeg kan komme på for å være på den sikre siden.)

Noen som har noen anelse om hva som kan forårsake dette, og hva jeg eventuellt må gjøre for å fikse dette? Pcen spontanrestarter _aldri_ ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det høres ut som et Psu problem , hd og cdrom trekker mere strøm når man bruker di max (kopiere brenne ol) og hvist psu ikke klarer og levere nokk spening så restarter maskinen

hvilken psu har du ?

hvist det er en Qtec så er di jo ikke kjent for og være stabile , hvist du bytter til en bedre på 360W så tror jeg at du ikke vil merke noen problemer mere

Lenke til kommentar

Error Caused by Graphics Device Driver

Sa microsoft...

Jeg prøvde for første gang i mitt liv å sende en error report til microsoft. Da fikk jeg følgende svar:

A device driver installed on your system caused the problem, but we cannot determine the precise cause. Depending on which situation is applicable to you, do one of the following:

(Det sto mer, men det gidder jeg ikke paste inn.)

Jeg finner dette en smule merkelig, siden jeg har oppdatert skjermkortdriverne flere ganger siden jeg fikk problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...