Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spill i lan-nettverk fungerer ikke?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Vi er syv venner som har kobla sammen PC'ene våre i et nettverk.

Problemet er at jeg ikke "finner" dem på spill. Vi klarer å dele filer med hverandre, og jeg får internet via router. Det som også er litt rart er at alle de andre finner hverandre i spillene... Så nå sitter jeg her uten å ha noe å gjøre :(

kan det være noe med netverks-kortet mitt som er gale, eller hva?

Takker for alle svar.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi bruker automatisk IP viss det er interessant....

Tja... har dere DHCP server? (får alle ip-adresse)

Dere må muligens installere IPX slik gjør dere det:(engelsk..)

Network Connections -> Local Area Network / Bridge -> Høgreklikk -> Properties -> Install -> Protocoll -> Den som har IPX i navnet... -> OK

Nå skal det installere seg. Det kan ta litt tid. Du trenger ingen CD e.l. for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
så jeg tror ikke IPX vil hjelpe.

det er nok ikke det som er problemet nei. Har ikke aktivert IPX selv, og kan ikke si jeg har noen problemer :)

Problemet hørtest egentlig merkelig ut. Det kan vere en idé å prøve å deakivere evt. brannmurer. Viss dette er første gangen du er på data-party så kan det vere at brannmurene din hindrere spelet fra å kunne bruke nettverket.

Endret av ReWinD
Lenke til kommentar

Kan hende dere har havnet på forskjellige nett fra routeren? Vil tro det er mulig, og da kan routeren sørge for at fildeling og slikt går greit, men når spill søker på samme nett som sitt eget finner det ikke noen av de andre, for de ligger på et annet nett. Du kan prøve å manuelt sette en ip som e likedan som de andres, riktignok forskjellig last three digits seff.

Correct me if I'm wrong..

Lenke til kommentar
så jeg tror ikke IPX vil hjelpe.

det er nok ikke det som er problemet nei. Har ikke aktivert IPX selv, og kan ikke si jeg har noen problemer :)

Problemet hørtest egentlig merkelig ut. Det kan vere en idé å prøve å deakivere evt. brannmurer. Viss dette er første gangen du er på data-party så kan det vere at brannmurene din hindrere spelet fra å kunne bruke nettverket.

har prøvd å deaktivere brannmurene, men det virket ikke :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hei.

Sitter du og dine venner og skal spille mot/med hverandre i samme hus? Er dere koble på samme ruter eller skal dere nå hverandre via Internett?

IPX routes ikke over Internett - kun IP - så det er bortkastet å legge til IPX hvis så er tilfelle.

Sitter i samme hus og er kobla sammen med en router ;)

Lenke til kommentar

Deler dere samme ip subnet? Skriv ipconfig fra cmd prompten (Hvis du kjøre WinXP er W2K).

Ut fra svaret kan du se om dere deler samme subnet - du må selvfølgelig spørre om de andre kan gjøre det samme på sine PC'er.

Neste punkt blir å sjekke om du kan pinge de andre fra din maskin. Skriv ned ip adressene du får oppgitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...