Gå til innhold

MSI GeForce 6800 eller AOpen Aelous 6600GT?

Nimblex

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er for tiden ute etter ett PCIe skjermkort med SLI støtte og har funnet et par som ser ut til å være bra. Jeg lurer på hvilket av disse kortene som er best i forhold til pris, og hvordan støynivået er på dem. Er VELDIG opptatt av at kortet ikke skal bråke. Er fullt klar over at det er en prisforskjell på 1000 kroner, og derfor lurer jeg på pris i forhold til ytelse i tillegg til hvor bra kortene er i seg selv.

Disse korta har jeg sett meg ut:

AOpen Aelous 6600 GT 128 MB

og

MSI GeForce 6800 256MB PCI-E

Har satt meg en makspris på 3000kr, kortet skal være et PCIe kort med støtte for SLI. Finnes det andre kort som overholder disse kravene og som er bedre enn de jeg har foreslått er det bare å komme med forslag til disse!

Skal sannsynligvis ha dette hovedkortet:

ASUS A8N-SLI Deluxe

Setter stor pris på erfaringer og annet!

Takk for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6800 skal yte bedre enn 6600GT. Jeg har sett en støytest der svært mange produsenter ble testet og der gjorde MSI 6800 kortet det svært bra. Dette var riktignok AGP versjonen men kjølingen tror jeg er rimelig lik. Ellers var det mange som oppnådde utrolig bra klokkeresultater med MSI 6800 (nok engang AGP) og det skulle man jo tro du kunne med dette og. Jeg vet ikke hva som er forskjellen på AGP og PCI-E versjonen med hensyn til pipelines men AGP versjonen kan man ofte åpne de siste 4 pipelines på.

Ellers har 6800 256-bit minnebuss, DDR1 minne og 12 pipelines, mens 6600GT har 8 pipelines men GDDR3 minne og 128-bit minnebuss. Jeg tror ikke 6800 kortet kan brukes i SLI oppsett men dette er jeg langt i fra sikker på. 6600GT kan i allefall (som du sikkert vet) brukes i SLI.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

står her at kortet har støtte for SLI.

Er vell ganske sannsynlig at 6800GT er bedre enn 6600GT når det koster 1000kr mer, men er 6800-kortet verdt 1000kroner mer enn 6600gt?

Kjøper dette oppsettet for å kunne oppgradere senere til SLI. Hvor mye yter disse i forhold til hverandre i et SLI oppsett?

Lenke til kommentar

Er vell ganske sannsynlig at 6800GT er bedre enn 6600GT når det koster 1000kr mer, men er 6800-kortet verdt 1000kroner mer enn 6600gt?

Kjøper dette oppsettet for å kunne oppgradere senere til SLI. Hvor mye yter disse i forhold til hverandre i et SLI oppsett?

Det er ikke lett å svare på. En ting som er helt sikkert er at du får veldig bra ytelse for pengene med et 6600GT kort. For 1000 kr ekstra begynner du å nærme deg et ekstra 6600GT kort så da kan det kanskje lønne seg med 6600GT, spare litt og kjøpe enda et? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å svare på. En ting som er helt sikkert er at du får veldig bra ytelse for pengene med et 6600GT kort. For 1000 kr ekstra begynner du å nærme deg et ekstra 6600GT kort så da kan det kanskje lønne seg med 6600GT, spare litt og kjøpe enda et? :)

har tenkt på dette også, men fant da ut at det hadde vært bedre å kjøpe et 6800gt som jeg har sett at yter like bra om ikke bedre enn to 6600gt kort. Fant fort ut at dette ble for dyrt!

Hvordan er det dyreste kortet jeg foreslo i forhold til et 6800gt kort til ca 3500kroner?

Lenke til kommentar

har tenkt på dette også, men fant da ut at det hadde vært bedre å kjøpe et 6800gt som jeg har sett at yter like bra om ikke bedre enn to 6600gt kort. Fant fort ut at dette ble for dyrt!

Hvordan er det dyreste kortet jeg foreslo i forhold til et 6800gt kort til ca 3500kroner?

ut fra tester så er ytelsen på 2 6600GT kort lik 6800GT ? ( correct me if im wrong.. har ikke akuratt verdens beste hukommelse.. :p )

Lenke til kommentar

ut fra tester så er ytelsen på 2 6600GT kort lik 6800GT ? ( correct me if im wrong.. har ikke akuratt verdens beste hukommelse.. :p )

var vel det jeg prøvde å få frem, men spørsmålet er:

hvordan er MSI GeForce 6800 256MB PCI-E

i forhold til

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe

da vet jeg også at det sistnevnte er bedre, men hvor mye bedre er det egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...