Gå til innhold

Kompetente Telenor....eller.... (ADSL)

Anbefalte innlegg

Denne kunne ha passet bedre under nettverk, men siden den nok er gennerell for telenor går den her.

Bare se:

Hei xxxx.

Jeg forstår ikke hva du spør om? Hvis du med full duplex mener om du kan

både sende og motta data samtidig , så ja det kan du.

I noen tilfeller vil opp og ned trafikken virke inn på hverandre, feks

ved mottak av såkalte ACK-pakker. For å sende data fra deg så er du

kanskje avhenging av å motta ACK-pakker (feks ved surfing). Er din

opplastningshastighet belastet så kommer kanskje ikke disse pakkene frem

til deg, og du vil merke det på den nedlastningshastighet.

--

Med vennlig hilsen,

XXXXXX XXXXXXX

Telenor Plus, Kundeservice

Original Message Follows:

------------------------

Hei!

Jeg lurte på om ADSL fra dere er half eller full Duplex?

Mvh

xxxxxxxxxxxxxx

Jeg bare sier HJELP. Jeg kan jo mer en det og jeg jobber fortiden som en forbannet vekter??? Hvem ansetter folk på telenor???

ed: banneord

ed: anonymisering

Søker datarelatert jobb!

[email protected]

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-05-29 22:50 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: piiipower på 2002-06-05 14:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke svaret fra Telenor fra dumt i det hele tatt. Jeg fatter heller ikke hva du egentlig sikter til når du snakker om half og full duplex ADSL. Med halfduplex forstås nemlig en enhet som enten kan motta informasjon eller sende informasjon. Med fullduplex forstås en enhet som både kan sende og motta informasjon på en og samme tid. Disse enhetene kan være alt fra lykort, telefoner til radioer. Kanskje det er forskjellen mellom ADSL og SDSL du har i tankene?

Lenke til kommentar

Han jobbar på Kundeservice og kan kanskje ikkje alt, så det er greit nok, men svarformularinga var talentlaus. Hun burde kunne spørre nokon som visste det før han svarte.

"Jeg forstår ikke hva du spør om?" er ikkje akkurat eit svar som aukar tiltrua til Telenor.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 23:12, Hoppesagåsa skrev:

Jeg synes ikke svaret fra Telenor fra dumt i det hele tatt. Jeg fatter heller ikke hva du egentlig sikter til når du snakker om half og full duplex ADSL. Med halfduplex forstås nemlig en enhet som enten kan motta informasjon eller sende informasjon. Med fullduplex forstås en enhet som både kan sende og motta informasjon på en og samme tid. Disse enhetene kan være alt fra lykort, telefoner til radioer. Kanskje det er forskjellen mellom ADSL og SDSL du har i tankene?

Det er da ikke noe å lure på. Jeg spør om ADSL produktet fra Telenor Plus leverer halv eller full duplex. Duplex har som kjent ikke noe med adsl/sdsl å gjøre. Man kan sette opp half duplex hjemme om man vil. Dette er imidlertid en gammel og billig standard som egentlig ikke egner seg for noe lenger. Dulex er meget avgjørende for overførings egenskapen til nettet. 364/128 betyr ingen ting hvis man bare kan sende den ene veien ad gangen. Da er 364 eller 128 mer dekkende.

Hvis man har 364 inn skal man teoretisk med full duplex og max ca 30% tilbake meld.(dette er mye 6-12% er norm.), skal man ha 364 stabilt inn til seg. Som mange på forumet erfarer, er det slett ikke slik og markedsføringen er således feil, da den gir inntrykk av å kunne øverføre begge veier på en gang.

Svaret til support overlater mye til brukeren. De fleste bruker bare browseren. somde veit om da. Ofte går virusbeskuttelse på nettet og henter info, det samme gjør windows til tider og mange andre "live update" produkter. Dette burde også vært forklart litt nærmere, siden jeg ventet i 2-3 dager på svaret...

Lenke til kommentar

Synes svaret var greit jeg...ser ikke helt problemet.

Svaret hans var selvfølgelig ja, det er full duplex hvis det var det du lurte på.

Men full duplex vil ikke si at du til enhver tid har max både up- og download. Det står vel ganske greit forklart hvorfor.

Han kunne jo ganske enkelt skrevet

"Hei.

Det er full duplex.

Hilsen Telenor"

men du ville vel ikke blitt så mye klokere av det.

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-06-01 10:19 ]

Lenke til kommentar

Heisann...

Ser du har kryssa vekk ditt egent navn fra kopien av eposten. Hadde vært ok av deg å gjøre det samme med navnet til personen på kundeservice. Det er jo ikke han personlig, men det generelle nivået til kundeservice du klager over.

Enig med mange her at svaret ikke var så ille i forhold til spørsmålet, men er selvfølgelig enig i at det ser lite profft ut å vise til det som et vanskelig spørsmål.

Redigert: hauger med skrivefeil

[ Denne Melding var redigert av: dilldall på 2002-06-01 12:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...