PIIIpower Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Denne kunne ha passet bedre under nettverk, men siden den nok er gennerell for telenor går den her. Bare se: Hei xxxx. Jeg forstår ikke hva du spør om? Hvis du med full duplex mener om du kan både sende og motta data samtidig , så ja det kan du. I noen tilfeller vil opp og ned trafikken virke inn på hverandre, feks ved mottak av såkalte ACK-pakker. For å sende data fra deg så er du kanskje avhenging av å motta ACK-pakker (feks ved surfing). Er din opplastningshastighet belastet så kommer kanskje ikke disse pakkene frem til deg, og du vil merke det på den nedlastningshastighet. -- Med vennlig hilsen, XXXXXX XXXXXXX Telenor Plus, Kundeservice Original Message Follows: ------------------------ Hei! Jeg lurte på om ADSL fra dere er half eller full Duplex? Mvh xxxxxxxxxxxxxx Jeg bare sier HJELP. Jeg kan jo mer en det og jeg jobber fortiden som en forbannet vekter??? Hvem ansetter folk på telenor??? ed: banneord ed: anonymisering _________________ Søker datarelatert jobb! [email protected] <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-05-29 22:50 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: piiipower på 2002-06-05 14:41 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg synes ikke svaret fra Telenor fra dumt i det hele tatt. Jeg fatter heller ikke hva du egentlig sikter til når du snakker om half og full duplex ADSL. Med halfduplex forstås nemlig en enhet som enten kan motta informasjon eller sende informasjon. Med fullduplex forstås en enhet som både kan sende og motta informasjon på en og samme tid. Disse enhetene kan være alt fra lykort, telefoner til radioer. Kanskje det er forskjellen mellom ADSL og SDSL du har i tankene? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 full duplex: du kan sende og motta data samtidig. half duplex: du kan sende og motta, men ikke samtidig. Svaret fra Telenor virker da korrekt nok.... :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 se første linja fra telenor da synes dere spm var "vanskelig". "Tilbakepakker" utgjør mellom 6 og 12 %, men her på forumet virker det som folk mister mesteparten av båndbredde når de up'er mot internett... Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Han jobbar på Kundeservice og kan kanskje ikkje alt, så det er greit nok, men svarformularinga var talentlaus. Hun burde kunne spørre nokon som visste det før han svarte. "Jeg forstår ikke hva du spør om?" er ikkje akkurat eit svar som aukar tiltrua til Telenor. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Denne passer under internett og nettverk, slik som alle de andre telenor adsl postene.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 23:12, Hoppesagåsa skrev:Jeg synes ikke svaret fra Telenor fra dumt i det hele tatt. Jeg fatter heller ikke hva du egentlig sikter til når du snakker om half og full duplex ADSL. Med halfduplex forstås nemlig en enhet som enten kan motta informasjon eller sende informasjon. Med fullduplex forstås en enhet som både kan sende og motta informasjon på en og samme tid. Disse enhetene kan være alt fra lykort, telefoner til radioer. Kanskje det er forskjellen mellom ADSL og SDSL du har i tankene? Det er da ikke noe å lure på. Jeg spør om ADSL produktet fra Telenor Plus leverer halv eller full duplex. Duplex har som kjent ikke noe med adsl/sdsl å gjøre. Man kan sette opp half duplex hjemme om man vil. Dette er imidlertid en gammel og billig standard som egentlig ikke egner seg for noe lenger. Dulex er meget avgjørende for overførings egenskapen til nettet. 364/128 betyr ingen ting hvis man bare kan sende den ene veien ad gangen. Da er 364 eller 128 mer dekkende. Hvis man har 364 inn skal man teoretisk med full duplex og max ca 30% tilbake meld.(dette er mye 6-12% er norm.), skal man ha 364 stabilt inn til seg. Som mange på forumet erfarer, er det slett ikke slik og markedsføringen er således feil, da den gir inntrykk av å kunne øverføre begge veier på en gang. Svaret til support overlater mye til brukeren. De fleste bruker bare browseren. somde veit om da. Ofte går virusbeskuttelse på nettet og henter info, det samme gjør windows til tider og mange andre "live update" produkter. Dette burde også vært forklart litt nærmere, siden jeg ventet i 2-3 dager på svaret... Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Du har en båndbredde på 384kbs denne kan du bruke til og sende og motta samtidig hvis du ønsker men kan ikke sende over 128kbps Lenke til kommentar
president Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Synes svaret var greit jeg...ser ikke helt problemet. Svaret hans var selvfølgelig ja, det er full duplex hvis det var det du lurte på. Men full duplex vil ikke si at du til enhver tid har max både up- og download. Det står vel ganske greit forklart hvorfor. Han kunne jo ganske enkelt skrevet "Hei. Det er full duplex. Hilsen Telenor" men du ville vel ikke blitt så mye klokere av det. [ Denne Melding var redigert av: president på 2002-06-01 10:19 ] Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Heisann... Ser du har kryssa vekk ditt egent navn fra kopien av eposten. Hadde vært ok av deg å gjøre det samme med navnet til personen på kundeservice. Det er jo ikke han personlig, men det generelle nivået til kundeservice du klager over. Enig med mange her at svaret ikke var så ille i forhold til spørsmålet, men er selvfølgelig enig i at det ser lite profft ut å vise til det som et vanskelig spørsmål. Redigert: hauger med skrivefeil [ Denne Melding var redigert av: dilldall på 2002-06-01 12:58 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå