Torrevieja Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg tror ikke det er 92 MB. Skal si dere hvorfor: Ta feks Nettspenningen hjemme i stikkontakten. I norge har vi en nettspenning på 230V. Men hvis du måler så vil DU ALDRI få akkurat 230V du vil få ca 220 dette kallles spenningstap. Det samme gjelder motorer som trekker en viss EFFEKT feks 3500W ,men du vil ikke få totalt utnytelse av motoren forde. Noe blir borte til varme. (samme med Varmovner) Så greit nok at det STÅR at den har 92MB ,men i praktisk så kan dette godt bety 82 MB. Noe tar mere KB en andre ting. Som feks Bilder,Filmer en det som er meningen. Det er 82MB ,men uansett om det er 92 eller 82 så vil du ikke få 82 eller 92. Du vil få noe under. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Dette gir jo ikke mening for fem øre. Å si at du aldri får 230V i en stikkontakt sier jo litt om hva du vet om vårt spenningsnett. Noen steder vil du nok helt sikkert finne 220V i en stikkontakt, men dette er fordi anlegget er langt unna transformatorstasjonen (altså opplever en spennigstap pga tap i kabelen. Større kabel = større spenningstap). Måler du i en stikkontakt som ligger nære en transformatorstasjon kan du få godt over 240V. Akkurat pga dette så lages de fleste strømbrukende applikasjoner slik at de tåler opp til 250V. Hvor mye en motor faktisk trekker fra strømnettet har jo ikke noe med motorens virkningsgrad. Det er sant som du sier at litt av motorkraften går bort i varmetap, jerntap osv, men dette er jo minne vi snakker om og her er det ikke slike tap. Selv har jeg 2x256MB brikker på min maskin, men selv om en skulle tro dette ble 512MB så har jeg fakisk 524MB. Å si at en telefon som svart på hvitt, harde fakta har 92MB. Uansett hvordan du vrir å vender på det så kan du ikke si at det kan bety at den har 82MB. Har du 92 så har du 92. At du kun får benyttet 82MB er jo en annen sak, men da har jo faktisk ikke telefonen mer en 82MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå