tom waits for alice Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Tenkte jeg skulle starte en liten tråd for å se hva som finnes på markedet for oss som har flyttet ut av studenthybelen for noen år siden (ganske mange faktisk), men som har en stund til vi flytter inn på gamlehjemmet. Midtveis mellom skolegården og kirkegården, om dere vil... Vi som tross alt er litt opptatt av design, men ikke er så innmari hekta på plexiglass og neonlys mellom kablene. Som tror og håper det må finnes andre alternativer enn rosa flammelakkering eller grå 80-talls kabinetter. Som ikke synes et aluminiumskabinett blir spesielt mye vakrere av at det er ørten plastikk-covere i fronten. Som har vokst fra Marilyn Manson og andre sjokkeffekter. Og som ikke er eldre til sinns enn at vi ser frem til å legge Elder Scrolls IV på maskinen, men da mener vi på harddisken og ikke på kabinettet. Og bare så det er nevnt: Det er selvsagt greit om kabinetter faktisk er litt praktiske på innsiden også, men når var det først og fremst design jeg var ute etter. Jeg har tittet på webshop'ene og på hjemmesidene til en del leverandører. Det virker som om kabinettverdenen er delt i to: De som skal ha mest mulig plexi og de som skal ha en billig boks på bakrommet. Så, hva sier dere? Er det noe håp for oss? Eller tror produsentene at sånne som meg vil ha den tredje typen kabinetter: De som ser ut som en rekvisitt fra 30 år gamle episoder av Star Trek. (For å få oss til å føle oss unge igjen, kanskje...) Jeg er åpen for gode forslag. Her er et par jeg kanskje kunne levet med, plukket fra hardwares utmerkede testsider: Vet at den første har blålys, men man behøver jo ikke slå dem på... Her er en som prøver, men ikke helt får det til, sammen med "originalen" som definitivt gjør det: .............................. Jeg skal la være å vise eksempler på de jeg ikke liker, så jeg ikke fornærmer de som har dem... Er forøvrig ikke fremmed for å lage mitt eget design, men det er jo litt styr å få bygget det da, om det skal se litt profft ut... Geir EDIT: Lange inlegg = mange leifer... Endret 27. november 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) jeg synes forøvrig at Lian Li's kabinetter er nydelige! de er dyre, men oser av kvalitet og har mange geniale løsninger! Et Eksempel: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL dette er nydelig, en selvfølge er at du tar av hjulene! Edit: er bare 17, men liker stilfulle kabinetter som er avordentlig kvalitet og har mange geniale løsninger! Endret 27. november 2004 av king_pedersen Lenke til kommentar
gwh Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Tja, skal bygge meg en ny maskin til neste år, må bare slutte å røyke så jeg får råd..... Har i hvertfall et mål med røykeslutten så forhåpentligvis går det litt lettere, uansett nok off topic "On topic mode ON" Foreløpig står det mellom disse kabinettene her, ikke akkurat standard Midi tower saker, men dog. Skal bli spennende å bygge en htpc, ender nok med dothan sak, men det får vi ta over nyåret :-) Endret 27. november 2004 av gwh Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Lian Li er det første jeg tenker, nærmere bestemt PCV-serien (uten støydemping). PCV2000B hadde stått ved siden av meg nå, hvis det ikke var for at jeg hadde vannkjøling. Edit: Men det er mange som ikke liker designet på disse kabinettene. Endret 27. november 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Joda lian li 2000 serien er bra den , uten tvil og den har jo plass for vannkjøling også om du kutter ut ene raden med hdèr http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PCV2000 Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EYE2000B dette kabinettet liker jeg litt... PGA det er stort og godt(billig til å vere server tower). Det kan virke litt kjedelig men har du tenkt å gjøre noe selv? Eller bare kjøpe ett? Endret 27. november 2004 av lolminator^ Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hva med silverstone TJ05 som du får på komplett....2 og et halvt laken er mye penger, men tror det blir det neste mitt...kvalitet som selv Lian Li må se seg slått av Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Altså, kanskje dette er som å banne i kirken? Men jeg mener Lepont er stilfulle kabinetter, selv om det er vinduer. Kunne godt sett de uten plexien i toppen. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SF201T3S Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg kjøpte meg dette, og synes det ser greit ut... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6070B Er jo i tillegg veldig greitt å arbeide inni også Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Takk så langt alle sammen. Har en deadline i morgen, men skal studere disse nærmere når jeg får tid om et par dager... Geir Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Takk så langt alle sammen. Har en deadline i morgen, men skal studere disse nærmere når jeg får tid om et par dager... Geir Geir: Silverstone bigtower til 2495 på komplett..se på det.. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg kjøpte meg dette, og synes det ser greit ut... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6070B Er jo i tillegg veldig greitt å arbeide inni også jaggu bra greier Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ja, kan ikke annet en å si meg fornøyd Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Dreper luftgjennomstrømmen helt da som det står hos meg nå, men det skal vi få fixa. Krigen mot varmen... Lenke til kommentar
crusade Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 (endret) Arisetec HT-400 eller Dign HV5? www.iuneed.com www.arisetec.com Endret 1. desember 2004 av crusade Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Kann ikke si annet en pent Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Antec Sonata burde være et bra alternativt. Hvis du ikke tilhører den delen av befolkningen som finner pianolakk jålete, da. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Antec Sonata burde være et bra alternativt. Hvis du ikke tilhører den delen av befolkningen som finner pianolakk jålete, da. Ikke på pianoer. (Jeg har to, men ingen av dem er sorte. Skulle gjerne hatt et sort flygel.) Går ut fra at du snakker om dette: De sier det er stille: There's quiet. And then there's ultra-quiet. The kind of quiet that even meditating monks would envy. We designed our Sonata case with that sort of blissful silence in mind. And we'd like to celebrate the results. (Quietly, of course.) Stille er en god ting. (Hvilket minner meg på at jeg skulle kjøpt en ekstra lang nettverkskabel og flyttet serveren utenfor hørevidde...) Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Hmmm. Et lite PS her. Jeg skylder kanskje å gjøre oppmerksom på at jeg ikke skal kjøpe ny PC før om et års tid antagelig. (Så får de som har slikt fore her tid til å overbevise meg om å velge AMD for første gang i mitt liv. ) Så det er ikke direkte kjøpsråd jeg er ute etter, bare å finne ut om det lages noe jeg kunne plassere så det synes istedet for å gjemme det bort. Innen den tid er det sikkert kommet en mengde nye kabinetter på markedet. Selvsagt kunne jeg gjøre det enkelt (og dyrt) å kjøpe en PowerMac. Vakkert kabinett, to 64 bits prosessorer, 6800 Ultra skjermkort med dobbel DVI, vannkjøling standard. Men så vidt jeg vet kommer ikke Elder Scrolls IV for Mac... Endelig forbi den før nevnte prosjekt-deadline. Så nå skal jeg se på alle forslagene. Dere har i alle fall vist at det finnes noe sånt som et stilig kabinett eller to der ute. Takk så langt alle sammen! Geir Lenke til kommentar
crusade Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har et par argument MOT AMD.. eller det blir vel heller for P4.. Dual channel minne på 3Ghz+ P4, satt opp med 2x256/512mb ram så får du optimalt oppsett for f.eks. ffdshow. Her kan ikkje AMD konkurere. ffdshow er og blir et must om du har planer om å bruke maskina til dvd-spilling opp mot HDTV som Sagem Axium eller andre DLP tver, og prosjektorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå