w0d00 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har netopp kjøpt meg ny CPU, fra netshop.. Denne; http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4838 Dette skal være en Winchester, men når jeg går inn i Everest og kjekker produsent så står det Newcastle... Trodde Newcastle og Winchester var to forskjellige ting jeg...? Noen som kan forklare meg dette..? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Nope, ikke det samme. Edit: Jeg ser at det er en 3200, fås disse som Newcastle? Endret 27. november 2004 av Rikky Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 sjekk med cpu-z. Der står det om det er 90nm eller 130nm Winchester = 90nm Newcastle = 130nm Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Winchester får som 3000 . 3200 og 3500 . Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ok, da vet jeg det. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Har denne CPU vifta og ar Sapphire X800XT med ATI Silencer4.. Probkemet er at den ene skrua på ATI Silencer4 kjøleren går opp i Zalman kjøleren.. Må da ta av denne skrua, men da kjøler ikke ATI Silenceren bra, fordi den ikke har noe bra kontakt med kortet... *dillemma* Noen andre som har samme problemet, som har funnet en løsning på dette?? Endret 28. november 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Eneste jeg kan tenke meg er og kutte vekk litt av finnene pa Zalmann kjølere akkurat der skruen går inn. Tror ikke du vil merke noe forskjell i kjøle-evnene selv om du gjør dette. Jeg vet det er noen som måtte gjøre dette for å få satt den på hovedkortet. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 sjekk med cpu-z. Der står det om det er 90nm eller 130nm Winchester = 90nm Newcastle = 130nm Kjekket med Cpu-z nå.. Og der står det; CodeName: NewCastle. Jeg har fått FEIL CPU! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har denne CPU vifta og ar Sapphire X800XT med ATI Silencer4.. http://img.photobucket.com/albums/v436/w0d00/Bilde118.jpg Probkemet er at den ene skrua på ATI Silencer4 kjøleren går opp i Zalman kjøleren.. Må da ta av denne skrua, men da kjøler ikke ATI Silenceren bra, fordi den ikke har noe bra kontakt med kortet... *dillemma* Noen andre som har samme problemet, som har funnet en løsning på dette?? Du kan også lime fast silencern med termisk lim. Ang. CPU'en så er det vel bare å sende en mail til netshop, få sendt tilbake den du har og få en winschester tilbake evt. noe penger.. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 sjekk med cpu-z. Der står det om det er 90nm eller 130nm Winchester = 90nm Newcastle = 130nm Kjekket med Cpu-z nå.. Og der står det; CodeName: NewCastle. Jeg har fått FEIL CPU! Dette er rart. Jeg trodde ikke det fantes 3200+ med Newcastle kjerne til socket 939. Uansett er dette en sak du bør forfølge mot Netshop. Etter hva jeg har lest så har Netshop en fenomenal kundeservice så det bør ikke by på problemer. Jeg hadde hvertfall ikke latt dette forbigå i stillhet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 sjekk med cpu-z. Der står det om det er 90nm eller 130nm Winchester = 90nm Newcastle = 130nm Kjekket med Cpu-z nå.. Og der står det; CodeName: NewCastle. Jeg har fått FEIL CPU! Neida. Bare flash BIOS'en din til nyeste versjon så skal det stå "Winchester" der. Lykke til! Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 sjekk med cpu-z. Der står det om det er 90nm eller 130nm Winchester = 90nm Newcastle = 130nm Kjekket med Cpu-z nå.. Og der står det; CodeName: NewCastle. Jeg har fått FEIL CPU! Neida. Bare flash BIOS'en din til nyeste versjon så skal det stå "Winchester" der. Lykke til! Kan du forklare meg hvordan man gjør det? Hadde vært greit å få gjordt det lissom.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Du skriver ikke hva slags hovedkort du har , men det står i manualen til hovedkortet hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har MSI K8N Neo2-54G Platinum. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 BIOS-filer, Prosedyre (hopp rett på §3), Manual, MSI sine hjemmeside. Overklokking.no har også skrevet en BIOS-guide. Ellers er google et godt hjelpemiddel når du skal finne ut av små ting. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 BIOS-filer, Prosedyre (hopp rett på §3), Manual, MSI sine hjemmeside. Overklokking.no har også skrevet en BIOS-guide. Ellers er google et godt hjelpemiddel når du skal finne ut av små ting. Når jeg skal flashe bios prøver jeg å skrive; cd\test i c: men jeg får bare invalid directory ellerno.. noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 BIOS-filer, Prosedyre (hopp rett på §3), Manual, MSI sine hjemmeside. Overklokking.no har også skrevet en BIOS-guide. Ellers er google et godt hjelpemiddel når du skal finne ut av små ting. Når jeg skal flashe bios prøver jeg å skrive; cd\test i c: men jeg får bare invalid directory ellerno.. noen som kan hjelpe?? for å komme i mappen c:\test, må du bruke kommandoen "cd test". Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 cd\test funker fint for å komme inn i c:\test, forutsatt at du er inne på c-disken et sted og at du selvsagt har en mappe som heter c:\test. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 lei meg til 600 i timen pluss moms. hehe neida. Men har ikke de fleste produsenter ganske brukervennlige WINBIOS flashere nå for tiden? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Prøvde MSI sin sånn flashe fra windows, funka ikke (jeg har sikkert gjort noe galt ). Ville flasha den fra DOS jeg. Den har sånn internett flashe greie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå