Shotherra Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Tenkte jeg skulle fortelle en liten historie her: Kjørte på E-18 hjem fra Kr.sand. Plutselig reagerte ikke motoren på gassen så jeg girte ned fra 5->4, akkurat idet så jeg at varsel lampene kom opp på dashbordet.. Prøvde å starte den uten hell. (ja, det er nok bensin på den..) Det er en Opel Vectra 91 modell, gått ca 230 500Km Nå har jeg fått dn taua hjem så jeg tenkte at jeg skulle se på den imorgen. Det er enten bensin kutt eller elektrisk feil i annlegget. Tror det siste er aktuelt. Hvis det er noen som har noen lignende erfaringer så kom med de.. Endret 27. november 2004 av CorVette Lenke til kommentar
trra Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Hva slags bil er det? Ville tippe det har noe med tenninga å gjøre eller bensinsystem som du nevnte. Opplevde omtrent det samme for ca et år siden, det var pga tennpluggene mine var dårlige, selv om de var bytta for under et år siden. Endret 27. november 2004 av trra Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hmm, ja altså det kan jo være så mye, men det er jo begynt å bli årstiden for frost i bensintilførsel... Sjekk først om du har gnist på pluggene, har du det, sjekk om det kommer bensin til forgasser/innsprøyt (du sier ikke hva slags bil, men bensin skal den jo ha ) En motor som ikke går i det hele tatt, er jo igrunn det enkleste å finne ut av da... Du får sjekke litt av de viktigste tingene, og gi oss litt fler ledetråder etterhvert. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Hmm, ja altså det kan jo være så mye, men det er jo begynt å bli årstiden for frost i bensintilførsel...Sjekk først om du har gnist på pluggene, har du det, sjekk om det kommer bensin til forgasser/innsprøyt (du sier ikke hva slags bil, men bensin skal den jo ha ) En motor som ikke går i det hele tatt, er jo igrunn det enkleste å finne ut av da... Du får sjekke litt av de viktigste tingene, og gi oss litt fler ledetråder etterhvert. Fikk fatt i no bensin men det var fremdeles ikke no hell. Tenkte jeg skulle ta ut plugge imorgen og sjekke de.. samt se om de er fuktige etter kinning av bilen.. Mistenker bensinumpa eller filteret et øyeblikk.... Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Pumpa er jo det enkleste å sjekke. Hør om den går når du skrur på tenninga. Du sier motoren ikke reagerte da du ga mer gass. Det høres veldig ut som mangel på bensin, ved elektrisk feil ville den vel dødd helt spontant uten noen forvarsel? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Sjekket pluggene idag.. Dee var veldig sotede men ga gnist fra seg når jeg kinnet. Det er nesten umulig å høre om bensinpumpa går når du setter på tenninga.. Men det kan jo også være veivaksel føleren som er gåen. Reg- og viftereima var det tydelig slakk i.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 er bare å ta av bensinslangen det å se om det kommer bensin når du filer.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 er bare å ta av bensinslangen det å se om det kommer bensin når du filer.. Filer ja Du mener å kinne med motoren!! Snakket med verkstedet idag og de sa at det sannsynligvis var bensinpumpe-relet. En kjent feil på de bilene der... Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Om man kaller det file, kinne eller kjøre bilen på starteren spiller ingen rolle. Selv har jeg så og si aldri hørt noen si "kinne med motoren". Men det er vel fagterminologien for nyutdannede bilmekanikere. Regner med du har bytta bensinfilteret, eller sett på det i det minste? Bare husk å ta av riktig slange når du skal se om det kommer bensin fram. Husker ikke på hvilken side av fuelrailen bensinen kommer inn på de motorene. C20ne du har? Litt dumt å ta av returslangen *Edit: Men som du allerde har nevnt er det nok enten føleren på veiva, bensinpumpereleet eller selve hjernen som har dødd. Såvidt jeg vet er disse de vanligste feilene på 1.gen vectra. Hjernen dør pga kondens har jeg hørt Endret 29. november 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Nå har jeg ikke gjort no med motoren annet enn å høre hva som er galt med den.. tar det imorgen. Måler bare spenninga over pumpa og evnt bytter relet.. tror det hjelper... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Tenkte jeg skulle nevne hva som var galt. Register reima har ikke vært skiftet så det var tennene som røk på den, samt at pluggkablene var dårlige. Det gode med dette er at disse vectra motorene (C20NE og C20XE, og noen til tror jeg, garanter ikke no.) er at de har frest ut plass i stemplene til ventinene hvis dette skulle skje... nå har jeg kjøpt en annen men helt lik, bare GL utgaven i 92... kjempegrei bil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå