Gå til innhold

Jeg liker metall med kvinnelig vokal..

bleidd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er en lang liste: The Female Voice In Metal. ;)

Det var jo en, hm, interessant liste, en hel masse albumanbefalinger. :)

Noen av albumene på listen har ikke så mye kvinnelig vokal heller, som f.eks Storm - Nordavind (forøvrig en veldig ok plate, selv om Satyr var litt vel brun på den tiden) hvor Kari Rueslåtten medvirker av og til, og har en a cappella-låt.

Samme med Covenant-platen Nexus Polaris (nok en knakende god plate btw), den kvinnelige vokalen er helt perifer.

Og har Will o' Wisp i det hele tatt en kvinnelig vokalist? Det virker som den godeste Justin har lagt listen litt vel lavt når det gjelder 'The Female Voice In Metal'.

Han skulle fått stort pluss i margen hvis han hadde latt være å nevne Evanescence dog. :x

Apropos: Jeg ville nå aldri kalt Veruca Salt metal (underteksten til et av bildene, står listet under hardrock/alternative), selv om jeg kan varmt anbefale Eight Arms To Hold You og American Thighs.

Nina Gordons solomateriale er kjedelige greier dog. Styr også unna Rockbitch.

Men jeg har bokmerket siden. Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Sjekk ut Dargaard, L'âme Immortelle, Leaves' Eyes, Sirenia, The Sins of Thy Beloved, Theatre of Tragedy, Trail of Tears og Tristania.

Anbefaler alle sammen på det sterkeste! :yes:

L'âme Immortelle er knallbra, men kan vel neppe kalles metal, er mer EBM/darkwave.

Lenke til kommentar
Sjekk ut Dargaard, L'âme Immortelle, Leaves' Eyes, Sirenia, The Sins of Thy Beloved, Theatre of Tragedy, Trail of Tears og Tristania.

Anbefaler alle sammen på det sterkeste!  :yes:

L'âme Immortelle er knallbra, men kan vel neppe kalles metal, er mer EBM/darkwave.

Jeg veit, men de er såpass bra at han burde sjekke ut dem også - selv om det ikke er metal.

Edith: Det er forøvrig ikke Dargaard heller (det er darkwave/neo-klassisk), men det simpelthen sjekkes ut det også!

Endret av Agares
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...