bleidd Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Både metall og "nestenmetall" (ser jo det er så mye krangel om sjangre for tida ) Noen av mine favoritter er f.eks. The Gathering Lacuna Coil Evanescence Kittie Nightwish Octavia Sperati Power Symphony Where Angels Fall (Bitex her fra forumet spiller der. Deilig musikk!) Er det noen som vet om noen andre, lignende grupper? Vil gjerne utvide CD-samlingen min litt i denne retningen Lenke til kommentar
simeik Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Prøv Theater of tragedy De er fra Norge!! Lenke til kommentar
likferd Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Within temptation er vel en slags soft metall med kvinnelig vokal. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Crisis, Theatre Of Tragedy, Thorr's Hammer, Apostasy, Arch Enemy, Sinergy, Haggard er vel de jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Arch Enemy, kanksje ikke det du var påutikk etter men hun er definetivt kvinne! Nightwish Theatre of Tragedy Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Takk til alle, skal sjekke dem ut! Kom gjerne med flere Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 De siste platene til Sinister Men da forsvinner kanskje litt av poenget med kvinnelig vokal...hmm... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Tja...Therion har kvinnelig vokal. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 ja vel..? og jeg liker damer så? hvem bryr seg åssen musikk du liker? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 ja vel..? og jeg liker damer så? hvem bryr seg åssen musikk du liker? :!: Les hele av trådstarters post og ta deg en banan er du søt. Tilbake til topic: Du kan jo sjekke ut Otep. Er vel mer nu-metal enn de banda du har nevnt, men det er faktisk et veldig bra band...selv om hun dama skremmer meg litt... Otep Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Du kan jo sjekke ut Otep. Er vel mer nu-metal enn de banda du har nevnt, men det er faktisk et veldig bra band...selv om hun dama skremmer meg litt... Otep Er vokalen i Otep kvinne? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ja Du blander vel ikke Otep og Opeth nå? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Du kan jo sjekke ut Otep. Er vel mer nu-metal enn de banda du har nevnt, men det er faktisk et veldig bra band...selv om hun dama skremmer meg litt... Otep Fet groove aktig metal! Aldri hørt om dem før, men de var jo veldig gode! Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Madder Mortem er et bra Norsk band med kvinnelig vokal! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Madder Mortem er et bra Norsk band med kvinnelig vokal! Definitift verdt å skjekke ut Ram-Zet har kvinnelig (klar) vokal, og en mannlig growl vokal hvis du ikke har noe imot det. www.ram-zet.com Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Guano Apes ligger på toppen av mi playlist i iTunes for tida, med kvinnelig vokal Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Vi har jo to norske band av den mer progressive sorten med kvinnelig vokal: The 3rd and the Mortal (mer trip-hop nå, men de to første albumene er bra). Atrox (har fått mannlig vokalist nå, men frem til 2003 kan være av interesse) Her er en lang liste: The Female Voice In Metal. Endret 28. november 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ja Du blander vel ikke Otep og Opeth nå? Hehe, ta det med ro. Ble bare litt overraska. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Var mye bra fra disse gruppene ja, takker så mye for alle tips! Selv vil jeg gjerne legge til After Forever som jeg fant på linken som Nisje Olm gav. Rett og slett fantastisk, akkurat det jeg først og fremst så etter. Vanskelig å beskrive, men som en slags blanding av Nightwish, Opeth og Therion kan vel ikke være så helt på trynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå