Jonime Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 People... I need help... Jeg skal sette opp en egendefinert router. Vil gjerne bruke Linux til dette og trenger hjelp til å finne rette software, da jeg er en mest Windows bruker... Håper non kan hjelpe??? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Sjekk ut Clarkconnect sin firewall/router distro. Denne fungerer veldig bra samtidig som den lar seg administrere via et webgrensesnitt. -KJ Lenke til kommentar
dogger Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg bruker Floppy FW, en meget grei linux-distro som krever minimalt av HW. Enkel å sette opp standard-oppsett.. Ellers er jo vel smoothwall en grei utgave, har bare prøvd en tidligere utgave, men inneholder endel flere funksjoner.. Smaken er som baken, noen vil ha den liten, andre vil ha den stor Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Du kan enten bruke f.eks smoothwall eller coyote linux Smoothwall trenger mer systemressurser for å kjøre. Jeg har en 266 Mhz pentium2 med 128 ram og den bruker nesten alt sammen. Men den har noen flere funksjoner en coyote f.eks kan den fungere som proxy slik at den lkan mellomlagre websider hvis flere brukere på nettet ditt går på f.eks vg. Coyote trenger mye mindre systemressurser, den kan vist kjøre på 386 og opp. Selv kjørte jeg det på en 166mhz med 128 ram og da greide den å nat'e gjennom 100Mbit helt greit. Coyote er i utganspunktet bare på en diskett som bare er i bruk når den booter ellers går alt i minne, derfor slipper du å ha harddisk i motsetning til smoothwall. I all hovedsak kan de gjøre de samme tinga, den største forskjellen er systemkrava og at smoothwall kan kjøre proxy ( kan være greit når en har mange (10+) brukere på nettet da sparer en nettlinje når det blir mellomlagret i ruteren slik at den neste som skal ha de samme filene slipper å gå på nettet for å hente det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå