perpyro Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg kjøpte på torsdag HL2 på Elkjøp, og på grunn av at jeg ikke har hatt tid så har ikke jeg installert spillet før i dag, eller rettere sagt prøvd å installere det. Under installasjonen kommer jeg til disk 4 og får read error. Det viser seg at det er små ringer på ca. 2mm i en oval sirkel på plata. Jeg har pårøvd å installere med både en Asus 40/12/48 cd brenner og en NEC 2500A DVD brenner og begge feilet på samme sted. Nå er problemstillingen: Elkjøp er stengt og bytte spillet i løpet av helgen er uaktuelt. Jeg har veldig lyst å prøve spillet jeg faktisk har betalt penger for. Skal jeg da: 1- Kjøpe spillet online og laste det ned fra Steam? 2- Forsøke å klone CDen med clonecd for å se om den kan kopiere plata korrekt slik at jeg får en fungerende kopi? Dersom jeg laster det ned online, kan jeg da forlange pengene tilbake fra Elkjøp forde produktet ikke virker? Og dersom jeg ikke laster ned spillet vil det være enklere å få byttet spillet en å forlange pengene tilbake? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Foreslår du venter til over helgen, tar det med til Elkjøp og krever et nytt spill eller pengene tilbake (vis det kan bevises at det er feil med produkte og ikke en feil fra din side). Om du får read error hjelper ikke clone CD eller noe annet. Kan den ikke lese det så kan den ikke lese det. Har hørt mange som bruker Zalo eller tannkrem for å fiske riper på Playstation spillene sine, men aner ikke hvordan dette vil funke på en vanlig CD. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Selges det HL2 på cd i Europa, når skjedde det? Prøv å bare puss cd'en godt, selv om den ikke har riper på seg... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har forsøkt å gni flekkene bort med papir men de går ikke bort, ser ut som de er etset inn i plastlaget i plata. Vil nødig rubbe plata ned slik at de kan hevde at det er jeg som har ødelagt den. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har forsøkt å gni flekkene bort med papir men de går ikke bort, ser ut som de er etset inn i plastlaget i plata.Vil nødig rubbe plata ned slik at de kan hevde at det er jeg som har ødelagt den. Prøv å vaske den med et fettoppløsende middel Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ta den med til elkjøp, det er mest trolig at det er en produksjons feil. Synes foresten også at det er rart at de selger CD versjon av HL2, men det kan vel hende det er sluppet noen på det norske markedet også. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Selges det HL2 på cd i Europa, når skjedde det? Prøv å bare puss cd'en godt, selv om den ikke har riper på seg... Elkjøp Leangen Trondheim Lenke til kommentar
Alvion Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Var bare CD-ROM på Elkjøp på Leangen. Ble skikkelig irritert! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Jeg var bare interresert i Half Life 2 og ikke kontor streik og alt det andre som følger med DVD versjonen. Jeg har jo UT2004 på 5 CDer så jeg regnet med at HL2 på samme antall CDer ikke skulle bli noe problem. Buhu Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 min hl2 dvd har også en ripe som går nesten rundt hele plata. det gjør at jeg ikke klarer å installere med den. forbanna drittplate. Coop obs here i come! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Den eksakte feilmeldingen: Error 1334. The file "hl2.ico1"cannot be installed because the file cannot be found in cabinet file "hl24.cab". This could indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with this package. Endret 27. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Den eksakte feilmeldingen:Error 1334. The file "hl2.ico1"cannot be installed because the file cannot be found in cabinet file "hl24.cab". This could indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with this package. Bytt den bare i butikken. De kan umulig nekte deg det. Lenke til kommentar
værdama Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 for og være på den sikre siden så tar du og printer ut den feil meldingen når du prøver og bytte. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Denne feilmeldingen betyr ikke nødvendigvis at disken er herpa. Jeg fikk nøyaktig samme feilen da jeg prøvde å installere DVD-versjonen i forgårs. Prøv først å svare "nei" på om en snarvei til HL2 skal lages på skrivebordet under installasjonsprosessen. Mulig dette fikser det, men hvis ikke kan det være at du prøver å installere HL2 uten CS:Source og dette gir problemer. HL24.cab inneholder såvidt jeg vet CS:S filer. Det funket ihvertfall for meg til slutt. Edit: For å klargjøre noe bedre: Det ser ut til at du er nødt til å installere CS:Source sammen med HL2 uansett. En "liten" bug i installasjonsprosedyren, visstnok. Heldigvis kan driten avinstalleres etterpå, da. Bare start Steam, så "Play Games"->Høyreklikk på "CounterStrike: Source"->"Properties"->"Delete local game content..." Edit²: Fila hl2.ico1 ligger faktisk i arkivet hl25.cab og ikke hl24.cab. Noen har visst sovet på jobben i Valve. Endret 27. november 2004 av Olethros Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Ja helt korrekt! Jeg installerte HL2 uten "kontor streik" Kan problemet være så banalt at "kontor streik" må installeres sammen med HL2 for at installasjonen skal fulføres? Da er det jo en amatørfeil fra programerernes side ettersom man faktisk kan velge bort "kontorstreik". Skal prøve på nytt med CS. Endret 28. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Ja så banalt var det! Med "kontor streik" gikk installasjonen knirkfritt. Nå gjenstår det bare å lage meg en steam konto så er det rock and roll Endret 28. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Vask den. Bare holde den under rennende vann og bruk en klut forsiktig. Har funka for meg på mange nye spill. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Edit²: Fila hl2.ico1 ligger faktisk i arkivet hl25.cab og ikke hl24.cab. Noen har visst sovet på jobben i Valve. LOL! Tror de bør ha flere kaffetraktere på kontoret deres Eller kanskje gratis pepsi max til alle Iallefall noe som gjør at de er litt mer våkne Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Nå er alt i orden og spillet er bare nyyyyydelig selv med FX5700 kort. Takk alle sammen for god hjelp til løsning på problemet. hw.no forumet har svarene på blant annet alt Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Nå er alt i orden og spillet er bare nyyyyydelig selv med FX5700 kort.Takk alle sammen for god hjelp til løsning på problemet. hw.no forumet har svarene på blant annet alt Det er fordi de har mer greie på hardware/software der det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå