lalleh Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Heisann! Skal sette opp et lite lan her, men har et lite problem. Det som skal settes sammen er følgende: 3 stk PC 1 switch Kabel-modem m/ internett Problemet er: Det er kun 2 av de 3 PCene som får internett. Får satt opp lokalt, og da får alle 3 lokalt nettverk, men ingen får internett. Noen som vet hva problemet kan være? Har satt opp automatisk på alle sammen, men det er kun 2 stk som får IP-adresse. Har også funnet ut at ISPen min deler ut 2 offisielle IPer. Hvordan kan jeg da få alle 3 på nett? På forhånd takk! Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Da må du ha en såkallt "bredbands- router" som støtter NAT. Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Da må du ha en såkallt "bredbands- router" som støtter NAT. Er det den eneste måten? Har vært på lan hos en kompis av meg, og han har akkurat samme ISP, og så vidt jeg vet brukte vi kun switch der og. Men der måtte vi sette opp manuell IP for at det skulle funke. Anyone? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det okidoki sier stemmer, så vidt jeg vet. Så lenge du bare har 2 ipadresser å bruke ut mot Internett, og ingen NAT, så kan du ikke ha 3 maskiner på nett på en gang. Det er bare logisk. Du kan jo eventuelt sette i et ekstra nettverkskort i ene maskinen og dele internett-tilkoblingen for en av maskinene gjennom denne da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå