Gå til innhold

6800GT og watt?

Blaz3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er watt/amp forskjellen på 5700/6800GT

Klippet fra x-bit labs.

det var jo en kjekk tabell.....men trodde gt kortet brukte mer amper på load jeg.

Studerer man tabellen nøye vil man se at 6800GT flytter hovedtyngden av effektforbruket over til +12v , mens 5700 tar hovedparten fra +3.3 .

Så har man fra før en belastet 12v linje kan man få problemer .

Og i load (3D) bruker 6800GT fire ganger mere fra +12v enn i idle(2D)

mange med lite power vil da oppleve krasj kun ved spilling etc. Men ikke ellers.

Tallene fra denne testen er med farcry.

"Burn mode used a scene from Far Cry in 1600x1200 resolution with forced 4x full-screen antialiasing and 16x anisotropic filtering (8x on GeForce FX family cards). "

DoomIII f.eks kan stresse kortet til å bruke enda mere watt enn her oppgitt muligens .

Lenke til kommentar
Her er watt/amp forskjellen på 5700/6800GT

Klippet fra x-bit labs.

det var jo en kjekk tabell.....men trodde gt kortet brukte mer amper på load jeg.

Studerer man tabellen nøye vil man se at 6800GT flytter hovedtyngden av effektforbruket over til +12v , mens 5700 tar hovedparten fra +3.3 .

Så har man fra før en belastet 12v linje kan man få problemer .

Og i load (3D) bruker 6800GT fire ganger mere fra +12v enn i idle(2D)

mange med lite power vil da oppleve krasj kun ved spilling etc. Men ikke ellers.

Tallene fra denne testen er med farcry.

"Burn mode used a scene from Far Cry in 1600x1200 resolution with forced 4x full-screen antialiasing and 16x anisotropic filtering (8x on GeForce FX family cards). "

DoomIII f.eks kan stresse kortet til å bruke enda mere watt enn her oppgitt muligens .

ok ja la merke til det ja.

men hvis jeg da bestiller denne: http://www.hipergroup.com/productimages/3S425.jpg

så har jeg vel nok Amper på alt tror jeg hehe.

var mellom denne "hiper" og northq. men northqen leverte bare 15A på 12V. så da går jeg heller for hiper. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...