Gå til innhold

6800GT og watt?

Blaz3r

Anbefalte innlegg

jeg har planer om å kjøpe meg et 6800 GT kort om ikke så lenge. men det jeg lurer på om min 350 Watts strømforsyning vil holde til det ?

det jeg har ellers av maskinvare er :

athlon xp barton @1900 mhz

2x pc3200 1024 mb minne

1x 120gb hd

dvd leser

dvd brenner

fx5700ultra.

wlan pci kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har planer om å kjøpe meg et 6800 GT kort om ikke så lenge. men det jeg lurer på om min 350 Watts strømforsyning vil holde til det ?

det jeg har ellers av maskinvare er :

athlon xp barton @1900 mhz

2x pc3200 1024 mb minne

1x 120gb hd

dvd leser

dvd brenner

fx5700ultra.

wlan pci kort.

hva heter strømforsyninga da?

hvor mange amp er det på 12+ linja?

Lenke til kommentar
hehe okay..dårlig kvalitet på qtech altså?

nei.. er bare visse folk som har fått for seg at det er dårlige psu'er. Noen er ganske uheldige og får psu'er med vifter som går i stykker etter 1-2 måneder. ( dette skjer med andre psu'er og.. men de hører du ikke om.. :p )

Lenke til kommentar

nei.. er bare visse folk som har fått for seg at det er dårlige psu'er. Noen er ganske uheldige og får psu'er med vifter som går i stykker etter 1-2 måneder. ( dette skjer med andre psu'er og.. men de hører du ikke om.. :p )

ok...for jeg så at de var ganske billige på komplett....orker ikke å bruke mye spenn på psu....bare den klarer å holde pcen i gang som er jeg fornøyd hehe

Lenke til kommentar

"noen" og "noen" fru blom....

er mange som har fått fucka psu.

en i klassen min var dum nok til å la en "expert" sette opp pc for seg.... resultatet var en rævva pc med qtec... på dag nummer to sa psu pzzzhit bye bye pc

Lenke til kommentar
Usikker på hvor kraftig strømforsyning du trenger? Bruk denne kalkulatoren! Kjøp kvalitets-psu, ikke Q-tec (dårlig kvalitet og de oppgir bare maksimal effekt, ikke hva den faktisk gir)!

er "power man" et bra merke på strømforsyninga mi ?

Etter det jeg vet er det en grei psu som leverer den watten som den hevder, i motsetning til Q-tec.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

"noen" og "noen" fru blom....

er mange som har fått fucka psu.

en i klassen min var dum nok til å la en "expert" sette opp pc for seg.... resultatet var en rævva pc med qtec... på dag nummer to sa psu pzzzhit bye bye pc

går fra det jeg selv har opplevd.. 2 q-tec psu'er som tikker og går oppi stua. Passerer snart et halvt år siden de 2 ble kjøpt inn, samt en q-tec psu som jeg har hatt kjørende til pc'en min ( kjører viftene, og hd'ene ) nå 3 måneder. 0 problemer :)

Lenke til kommentar
Jeg har: A64 3000+, 2x512, 2xRaptor 74, Maxtor 250Gb, Samsung 160Gb, WD 80Gb, DVD brenner, DVD spiller, PoV 6800GT.

Alt dette funker bra på en Antec 380W PSU.

Den der kalkulatoren anbefalte 420W.

Men så lenge det funker så...

Du har en kvalitets-strømforsyning. De har gjerne høyere amere på 12V-en o.l. enn "billig-strømforsyninger", noe som gjør at de kan "dra mer".

Denne testen tar sikkert utgangspunkt i mer billige strømforsyninger for å få med de fleste brukerne.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare tilføye min erfaring i tråden her. Hadde Q-Tec 350W. Byttet til en Fortron 400W. Utover å være et stk sweet PSU, får jeg nå klokket minne og CPU og GPU til hastigheter jeg ikke klarte før. Eneste forklaring må være en kvalitets PSU som greier å levere stabil strøm med "ekte" watt. Ikke hva den evt måtte yte hvis man har flaks.

Det er nå min erfaring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...