omarkuss Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg er på utkikk etter et digitalkamera som egner seg godt til turbruk. Det vil si at det må tåle en støyt og være så fukt-tolerant som mulig. Når det gjelder prisklasse, så bør det vel ligge rundt 3000 kr. Er ganske grønn når det kommer til digitale kameraer, så hvis noen hadde kommet med noen gode tips ville jeg vært svært takknemlig. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Tror Olympus sine Mju-kamera egner seg til slik. https://prisguiden.no/produkt/16333 Kan godt hende flere produsenter har noe liknende å komme med, men det har jeg ikke oversikt over. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Olympus sin mju-serie er kun "weather proof" og er like utsatt for støt som andre kamera, bortsett fra at de beskytter objektivet bak en luke. Ville heller anbefalt ett av Pentax WR kamera. De er vannavstøtende og har gummierte kanter og solid konstruksjon som gjør at den tåler støt mye bedre enn andre digitalkamera. Gå inn på www.pentax.no, velg Produkter -> digitale kamera -> kompakt kamera. Der finner du Optio 33WR og 43WR. Tre/fire megapixler, tre ganger optisk zoom. Skulle være nok for de fleste Endret 27. november 2004 av Afseth Lenke til kommentar
dustdown Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har MJU400 selv og kunne aldri vært mer fornøyd med et kamera. Det tar flotte bilder (i mineøyne), har god batteritid og har overlevd ALT! Vinter-øvelser, rype og seljakt, brannfarlige fester og tidens tann. Eneste drawbacken er at XD-brikkene er dyre som pokker! Men heldigvis er jo det bare en engangs-investering. Jeg kan anbefale MJU-serien på det varmeste. Dessuten ligner pentax-kameraene pinlig mye på en sort plastblokk. Det er sikkert et flott kamera, men personlig kan jeg anbefale MJU-serien. Det nye, Mju-mini, stiller jeg meg litt tvilende til da det bare har 2x optisk Zoom... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Dessuten ligner pentax-kameraene pinlig mye på en sort plastblokk. Det er jo nettopp derfor de er så solide. Ingen ting som stikker ut og kan brekkes av, eller må ta mye av belastningen om det skulle falle feil. Synes ikke de er så ille heller. Tror enda ikke jeg har sett et slikt kamera med feil faktisk, og det er mer enn jeg kan si om Mju-serien. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Er meget enig med Afseth - Pentax' optio WR-serie er det mest robuste kompaktkamera på markedet. Det skulle kunne tåle at ligge i 50 cm vand i ca. en halv time, så man behøver ikke være bange for at tabe i lidt vand når man er på tur, eller være bange for kondensen når man kommer udefra og ind. Mju-seriens eneste beskyttelse er gummiringe rundt ved alle åbninger, der fint beskytter i regnvejr, men nok ikke kan klare meget mere end det... Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hva med denne: Ricoh Caplio 400G Wide http://www.photographyblog.com/reviews_ric...o_400g_wide.php Har ikke sett den her i landet, men en svensk forretning har den: http://www.inwarehouse.se/hemma/productDet...1&category=DGKA Ganske dyr... Dette er altså bare et lite tips. Kjenner overhode ikke til kameraet selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå