Gå til innhold

Trenger hjelp til "enkle" ting på hjemmesiden min.

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har et lite prosjekt for hånden, har en side og ganske bra med serverplass.. Du kan se siden her. Det jeg trenger hjelp til , jeg vil ha litt mer grafikk og farger på siden, f.eks noen enkle bilder noen plasser i bakgrunnen.. Samme så vil jeg plassere et bilde i den gråe boksen øverst til venstre på siden.. Så under fightere vil jeg ha et oppsett der det er plass til "passbilde" øverst til venstre, så skal det være sånn punktvis info som starter ved siden av bildet, og kommentarer under.. Jeg trenger også et bra bildegalleri, har prøvd mange, men får de ikke integrert i siden!

En annen ting, hvordan kan jeg lage siden slik at når jeg endrer noe på designet, så slipper jeg å endre på alle sidene ? at jeg f.eks kun endrer designet på hovedsiden, så endres undersidene etter den! Skjønner hva jeg mener ?

Igjen URL: http://mma.epleslang.com

Håper på nyttig hjelp ! Er intr. i å lære hvordan jeg gjør det selv også selvfølgelig. Gjerne kom med konstruktiv kritikk til siden.

Mvh

Fjaslokt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting, hvordan kan jeg lage siden slik at når jeg endrer noe på designet, så slipper jeg å endre på alle sidene ? at jeg f.eks kun endrer designet på hovedsiden, så endres undersidene etter den! Skjønner hva jeg mener ?

Med en fornuftig kombinasjon av include-script og CSS-basert layout er det barnemat å endre design.

Lenke til kommentar

Med en fornuftig kombinasjon av include-script og CSS-basert layout er det barnemat å endre design.

Hmm, tror jeg skjønner hva du mener.. Men har litt problemer med å finne ut hvordan jeg skal gjøre det.. Er det fortsatt lett å gjøre etter at jeg har lagd sidene mine ? Er sikkert 10-15 sider til sammens nå, utrolig irriterende å måtte endre på alle når jeg skal endre en link .

Lenke til kommentar

Er ikke så fryktelig vanskelig. Går stort sett ut på å fjerne overflødig kode fra filene og plassere det i én hoved-fil (index.php).

- alt før og etter <body></body> flytter du til index.php

- alle felleselementer for alle sidene flytter du til index.php (meny, header, etc)

- deretter skaffer du deg et include-script som du limer inn der de unike elementene for hver side skal være

I tillegg vil jeg anbefale at du kaster tabellane slik at du virkelig kan separere innhold og presentasjon.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...