-=Zenith=- Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Nå er jeg sinsykt sur. Jeg er desperat etter hjelp. Pcen bare slår seg av når jeg f.eks spiller, er på nettet og nå hele tiden. Etter den har slåt seg av, må jeg slå av strømmen og vente litt og så slå den på igjen. Dette problemet begynte etter jeg kjøpte meg nytt hovedkort og kabinett. psu : 360w men kan noen hjelpe meg jeg har hatt dette problemet i over 2 månder Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 har du sjekket strøm i bios? kanskje det er for lite? Varme? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Sjekket ram? Mao kjørt testprogram og tatt ut brikker, testet en og en? Nye drivere, til chipsett, skjermkort, nettverk osv? Testet temp på de samme komponenter? Lenke til kommentar
jostor Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Kan kanskje tyde på strømforsyningen, i og med at du må koble fra nettspenningen og vente litt før du slår den på. Strømforsyninger har en sikring som slår av strømforsyningen hvis det trekkes for mye strøm, for at du skal få starte den igjen må du trekke ut kontakten og vente en liten stund før du setter den i igjen, akkurat slik som du beskriver. Hvis du har tilgang til en større strømforsyning ville jeg anbefale å teste med den. Hva slags komponenter har du i maskinen? Lenke til kommentar
retry Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Kan kanskje tyde på strømforsyningen, i og med at du må koble fra nettspenningen og vente litt før du slår den på. Strømforsyninger har en sikring som slår av strømforsyningen hvis det trekkes for mye strøm, for at du skal få starte den igjen må du trekke ut kontakten og vente en liten stund før du setter den i igjen, akkurat slik som du beskriver. Hvis du har tilgang til en større strømforsyning ville jeg anbefale å teste med den. Hva slags komponenter har du i maskinen? Ja.. det tror jeg er problemet også Lenke til kommentar
-=Zenith=- Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Kan kanskje tyde på strømforsyningen, i og med at du må koble fra nettspenningen og vente litt før du slår den på. Strømforsyninger har en sikring som slår av strømforsyningen hvis det trekkes for mye strøm, for at du skal få starte den igjen må du trekke ut kontakten og vente en liten stund før du setter den i igjen, akkurat slik som du beskriver. Hvis du har tilgang til en større strømforsyning ville jeg anbefale å teste med den. Hva slags komponenter har du i maskinen? hovedkort: abit nf7- s2g cpu: xp 2100+ ram: 2 x 256mb hdd : maxtor 80 gb , ibm 60gb skjermkort: ti4800-se 128mb (creative) Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Viss du kun har det som hardware skulle ikkje det vere noke problem. Men har du anna utstyr som dreg strøm e.g. Vifte, lys, etc.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå