HarryKlein Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 En kompis av meg har et MSI KT4 Ultra hovedkort. Han har nå kjøpt en WD 74GB SATA harddisk. Problemet er at WIN XP ikke finner disken under innstalleringen av XP. Vi har selvsagt lagt inn SATA drivere via floppy under innstalleringen. Tok så disken hjem til meg og koblet den til mitt ASUS hovedkort, den fant disken med en gang. Jeg formaterte så harddisken. Noen som har noen synspunkter på hvorfor jeg ikke får innstallert harddisken på MSI hovedkortet, den fant ikke disken engang under diskmanagment. Jeg har ikke prøvd å koble til igjen etter at jeg formaterte, har det noe å si ? Takk for svar Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har kompisen din vært i BIOS? Må vel nesten stille litt der tenker jeg. Har ikke det kortet selv men BIOS på HK flest er jo like til en viss grad. Kjører kun S-ATA disker selv. og måtte stille i BIOS for å kunne boote fra S-ATA disk Lenke til kommentar
retry Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Pass på at SATA er enabled i BIOS Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 oki, det har vi ikke gjort , skal se om jeg finner noen biosinnstillinger. Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Oki, nå har vi vært i BIOS. Men vi finner ikke noe som heter enable SATA eller tilsvarende. Hvordan i hel.... får vi hovedkortet til å gjennkjenne SATA disken? SATA(N) Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 se i bios under "integrated peripherals" "onboard pci controller" der kan du enable serial ata kontrollern. husk å sette boot rekkefølgen riktig også da. Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Oki, vi fant den enable funskjonen, den var enabla. Boot rekkefølgen vi har satt er CD-rom som første. Det går ikke ann å sette noen SATA disk i boot rekkefølgen, bare CD, floppy, og IDE. Fremdeles skjer det ingenting. Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Prøver å innstallere promise 376 SATA driver på en harddisk som allerede har XP innstallert. ("Installing drivers in existing windows XP") Der står det at en skal putte i floppyen, så skal en skrive: A\WINXP i kjør menyen, deretter skal det dukke opp en setup screen. DET GJØR DET IKKE. Er det ikke noen übernerder der ute som vet hvorfor dette ikke funker?? Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 har dere i det hele tatt vurdert å lese den fine lille boka som følger med ett hvert hovedkort. Den lille saken som kalles Bruker manual / Brukanvisning ? der pleier det stå mye rart som kan gjøres og ikke bør gjøres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå