aadnk Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har nettopp anskaffet meg en Maxtor DiamondMax 10 200GB, og jeg lurte derfor på om det er hensiktsmessig og sikkert å benytte Raid 0 i diskoppsettet jeg har nå? Det hadde vært praktisk å sluppet styret med omorganisering av alt data, spesielt med tanke på at jeg helst vil ha alt satt opp i mapper på en partisjon - og ikke lete rundt i flere partisjoner på jakt etter hva jeg trenger. Men hvis konverteringen er risikofylt kan jeg også likegjerne bare droppe det. Men finnes det i så fall alternativer, slik at jeg ikke trenger å flytte alle mappene mine, eller er Raid 0 fullstendig greit? Lenke til kommentar
tommyp Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 raid 0 er kun for og samle disker, og få bedre performance MEN HUSK: ryker en disk i raidet så er alt borte Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det er raid 1 som hever sikkerheten. Les raid-guiden Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Takker for alle svar. Så, jeg bør altså ungå RAID 0? Vel, da får jeg prøve redirection i NTFS eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå