Gå til innhold

Er WoW tingen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte EQ2 (Everquest 2) For noen dager siden, å fant ut at det var ganske.... ja.. tørt å boring, me 2 forskjellige angrep på fighter, å mage som gjøre samme animasjon over å over så vurderer jeg å kjøpe WoW.

 

 

Så Dere som har prøvd det.

-Er det forskjellige angrep + Animasjoner (som i swg)

-Er det variert med Raser og Yrker?

-Er det gode måter å få penger på ?

-Er det masse "grouping"?

-Kan du grinder på egenehånd?

-Vanskelig å få xp?

 

Det er vel noen av tingene jeg lurer på, og en siste ting.

-Er Armor/clothes Variert etter hvilken rase du er? eller ser den maken ut på alle sammen?

 

- Lizzie :love:

Endret av Gainwardseifer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et par dager siden?!

 

Du kan vel ikke gjøre deg opp en mening om et onlinespill etter et par dager?!

 

Jeg syntes også EQ2 virket litt tregt de første dagene men nå blir det bare bedre og bedre!! Har nå spillt stort sett vær dag siden releasen..

 

Få animasjoner på fightingen?!

Dette sier jo hvor lite du har spillt spillet!

Det er jo masse nydelige og artige animasjoner under kamp!

Alle forskjellige våpen gir karakteren din forskjellige måter å sloss på.

Brukte endel staff i begynnelsen da oppførte min karakter seg som en shaolin monk med artige bevegelser og unnvike manøver!

 

I begynnelsen har man jo nesten ikke magi spells eller fighting spells, sånn er det i alle onlinespill. Dette utvider seg ettersom karakteren stiger i levler?

Har du forresten startet spillet på "ordentlig"? Første delen er jo en opplæring hvor man spiller på en opplæringsøy, selve spillet starter ikke før man kommer seg til byen din og passerer level 10.

 

Skal du gjøre deg opp en mening om onlinespill trengs det nok en 20 timer++ for å få et greit innblikk i spillet!

Lenke til kommentar
-Er det forskjellige angrep + Animasjoner (som i swg)

Ja, man får vel ca 4-5 nye abilities annenhver level og mange av de er nye angrep etc

 

-Er det variert med Raser og Yrker?

8 Raser og 9 klasser som alle er HELT forskjellige. I tillegg er det tradeskills som skinning, fishing, alchemy, blacksmithing osv.

 

-Er det gode måter å få penger på ?

Da jeg spilte hadde jeg alltid sånn ca nok penger til å kjøpe det jeg trengte. Sparte aldri opp noen store summer, men prøvde heller ikke på det.

 

-Er det masse "grouping"?

Ja, var aldri noe problem å skaffe seg en group hvis man ønsket det.

 

-Kan du grinder på egenehånd?

Lite grinding i WoW, men du kan absolutt gjøre mye på egenhånd. (Mer enn i de fleste andre MMORPGS har jeg fått fårståelsen av, selvom jeg ikke har spilt så mange selv)

 

-Vanskelig å få xp?

Går fortere å gå opp levels enn i mange andre spill. Som regel tenker man ikke på exp fordi man er bare opptatt med quests og lvl up kommer som en overaskelse.

 

-Er Armor/clothes Variert etter hvilken rase du er? eller ser den maken ut på alle sammen?

Rasene er jo rimelig forskjellig i størrelse fra bittesmå gnomes til store tauren, så selvfølgelig blir størrelsen på klær etc forskjellig, men en grønn skjorte er grønn uansett hvem som tar den på seg....

 

blizzard.com/wow/townhall kan du finne litt mer info om WoW.

Endret av purpledonkey
Lenke til kommentar
For et par dager siden?!

 

Du kan vel ikke gjøre deg opp en mening om et onlinespill etter et par dager?!

 

Jeg syntes også EQ2 virket litt tregt de første dagene men nå blir det bare bedre og bedre!! Har nå spillt stort sett vær dag siden releasen..

 

Få animasjoner på fightingen?!

Dette sier jo hvor lite du har spillt spillet!

Det er jo masse nydelige og artige animasjoner under kamp!

Alle forskjellige våpen gir karakteren din forskjellige måter å sloss på.

Brukte endel staff i begynnelsen da oppførte min karakter seg som en shaolin monk med artige bevegelser og unnvike manøver!

 

I begynnelsen har man jo nesten ikke magi spells eller fighting spells, sånn er det i alle onlinespill. Dette utvider seg ettersom karakteren stiger i levler?

Har du forresten startet spillet på "ordentlig"? Første delen er jo en opplæring hvor man spiller på en opplæringsøy, selve spillet starter ikke før man kommer seg til byen din og passerer level 10.

 

Skal du gjøre deg opp en mening om onlinespill trengs det nok en 20 timer++ for å få et greit innblikk i spillet!

Uhm par dager siden ja,

 

1 Ting, Kjenner Høyere level en meg, har sett når dem sloss.

 

Meningen med "kamp Animasjoner" er den fakta, at når han slår me sverdet sitt, er det de samme "3" Slagen han tar + 2-3 Special angrep som ser maken ut Uansett hvor my du oppgraderer.

 

 

 

 

Btw, takk for svaret på Wow:]

Lenke til kommentar

I wow er de forskjellige class'ene "limited" (kom ikke på norsk ord :p) til forskjellige typer armor. Feks. kan Paladin bruke alt (tror jeg), Hunters kan bruker leather leather og cloth osv. Dette syntes jeg er ganske bra da en hunter feks bør være skinner/leatherworker og en paladin bør være miner/blacksmith for å lage seg selv armor :)

Lenke til kommentar

Jeg har ventet på Everquest 2 i flere år nå selv, og det var med stor spenning og glede jeg startet meg en konto på utgivelsesdagen. Dessverre var spillet ganske skuffende den første dagen. Alt virket så grått og trist, og de fleste tingene var skremmende statiske. Siden jeg holdt på med WoW-betaen samtidig, fristet det mer å spille den.

 

Etter som vennene mine lagde seg en account dagen etterpå, og jeg satte meg mer inn i spillet, forsto jeg virkelig hva det handlet om. De første levlene er utrolig simple, men spillet bygger seg sakte men sikkert oppover, og etter level 10 gjorde spillet seg virkelig fortjent ventetiden.

 

Poenget med denne posten er at du må gi Everquest 2 litt tid, og la det vokse med deg. Det er langt dypere enn Everquest, som jeg for øvrig spilte i nesten fire år. Og når du først får dynamikken i blodet, og begynner å lære deg det meste, greier du ikke å stoppe.

 

Jeg hadde forresten et omvendt syn på WoW. Spillet var kjempegøy den første uka, men etter hvert ble det bare en evinnelig "grinding" innen tradeskills, og utrolig monotone og lineære quests.

Lenke til kommentar
Går fortere å gå opp levels enn i mange andre spill. Som regel tenker man ikke på exp fordi man er bare opptatt med quests og lvl up kommer som en overaskelse.

 

husk at det er lettere å gå opp i lvl i beta, en i final release

Eh jasså? Forklar...

 

 

Ellers så er definetivt wow "tingen", for meg vel å merke. om wow er "tingen" for deg, kan jeg nok ikke svare på. Folk er forskjellige.

Endret av Kellendil
Lenke til kommentar
Går fortere å gå opp levels enn i mange andre spill. Som regel tenker man ikke på exp fordi man er bare opptatt med quests og lvl up kommer som en overaskelse.

 

husk at det er lettere å gå opp i lvl i beta, en i final release

Eh jasså? Forklar...

 

 

Ellers så er definetivt wow "tingen", for meg vel å merke. om wow er "tingen" for deg, kan jeg nok ikke svare på. Folk er forskjellige.

Har aldri hørt om det, men håper egentlig at det er sant, for jeg brukte bare 1 uke på å bli level 20 (moderat med spilling). Men det er STOR forbedring fra D2 som man ble level 20 på 4 timer(*skryte* nå har jeg spilt d2 i EN DEL år da, men de fleste klarer nok det der uansett).

 

Trådstarter:

 

- WoW er ett fantastisk spill, og det er Mye varisjon i armor osv, men du har ogsa standard armorer som man som regel finner på veldig lav level som sikkert er lik for alle, men armorene ser forskjellig ut på de forskjellige rasene, det sammme gjør klærne. Du kan jo ikke se for deg en Night-Elf gående i en sliten gruve arbeiders skjorte, den ser liksom litt mer fancy ut på Night-elf'n. Og Tauren, som er gigantisk i forhold til gnomer, får jo armoren til å se mye større ut liksom, og Siden jeg spilte Tauren så kan jeg ikke svare for de andre rasene, men tauren hadde ihvertfall egenmalte armor og skjold osv, som var fargesprakende "indianer farger", noe jeg tviler på at raser som f.eks dvergene eller night-elf har (night-elf er ikke like happy happy joy joy som vanlige alver gitt :p litt mørke skapninger ja.

 

Forskjellig slag på angrep, neppe. Som Tauren Warrior slo jeg med kanskje max 4 forskjellige "animasjoner" + spesial trix og spells. Men dette ser jeg lite poeng i at skal gjøres mer spennede for uansett etter noen timer er ikke dette noe som bryr deg, spells trur jeg er variert mye mer, og de kan kanskje glede deg frem til du har testet alle spells'ne, men man bryr seg jo ikke noe særlig om dem etterhvert uansett. "exp, exp , exp, EXP!" den tanke gangen kommer nok etterhvert :D

 

Groupinga begrenses til 5 stykk :( på missions. MEN, og dette er det jeg fant best med dette spillet, med Raid-Group som man bruker på raid så klart, kan man være 30 stykk på lag. ett nydelig syn å se 30 orcer, troll og tauren storme Feldwood eller hva nå enn det het. Raiding var liksom ikke så håpløst som det virket noen ganger i SWG, men det var kanskje bare fordi jeg ikke spilte SWG så lenge.

 

Gode måter å få penger på? Nja... man kan samle dem opp ved looting, lage ting av annen loot man finner og selge dem, så det dreier seg om looting, eller plukke blomster og hakke stein da.

 

Passe trøtt nå, trukke jeg fikk noe vettug ut i denne posten uansett. Menmen, world of warcraft er et bra spill, trur ikke du vil angre, jeg for min del skal ha meg WoW-tastatur t.o.m :p Men det er jo tross alt spillet jeg kommer til å spille ut neste år, regner jeg med.

Lenke til kommentar

Blizzard økte mengden XP du trengte 30-60. Samtidig endret de (la til mer) XP på monstre og andre kryp inni instanser. Det er vel eneste forandringen som har vært på en god stund når det gjelder xp, tid 1-60, etc etc.

 

Når det gjelder D2 så tror jeg at jeg gjorde en lv83 javazon i 1.09 på rundt 7 timer (med hjelp til å springe gjennom hell) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...