Gå til innhold

Windows restarter pc'en..


PoW

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag da jeg slo på pc'en min, restartet den seg selv helt uten videre.

Det tar mellom 5-10 minutter før den slår seg av.

Det er også en del andre problemer som har oppstått:

 

- Jeg hadde ikke tilgang til partisjonen hvor windows er installert. (fikset det ved å endre Eier osv.)

- Ikonene på startmenyen har endret seg. (F.eks: Min Datamaskin har "mappe" ikon)

- Alle programmene (Samurize, winamp osv.) starter ikke når windows starter.

- Login skjermen har forandret seg. Før hadde jeg sånn blå bakgrunn hvor man kunne trykke på brukernavnet, men det endret seg til en den andre hvor man må skrive inn brukernavn og passord.

 

OS er foresten Win Xp Pro SP2.

Akkurat nå sitter jeg på linux (har mandrake og Xp installert på samme maskin).

Alt funker fint i Linux.

Endret av PoW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PoW: jeg ville anbefalt deg å ta en liten sjekk for spyware og virus før du gjør noe mer. mye av det som fører til at maskinene restarter seg selv er enten pga Driver konflikt eller maskinvare konflikt.

det andre du kan prøve er å ta en liten systemgjenoppretting av maskina di. dvs. Windows. se om dette fungerer bra.

 

Lykke til.

 

sim: har vel muligens med at han faktisk vil kjøre litt Windows også. det er noen som spiller pc spill skjønner du. å som du vet så funker ikke alle spill i Linux. så derfor har han problemer.

Lenke til kommentar

hba: det kan faktisk ligge noe i det du sier for akkurat det samme gjør/gjorde pc`en min å. jeg kjørte trippelboot min pc før jeg sendte den inn på service, da kjørte jeg Windows XP PRO ENG, Windows 2000 PRO Eng og Slackware 10.0 i Windows bruikte den å restarte ved jevne mellomrom, men i Linux restarta den aldri av en eller annen grunn. samme hva jeg gjorde i Linux så restarta den ikke.

 

meninga er jo at pc`en skal være sånn både i Windows og i Linux så klart. jeg tror nok at harddisken kan bli litt varm når man gjør store og tunge oppgaver. det gjorde iallefall at pc`en restarta her iallefall. f. eks hvis jeg skulle kopiere ting over til ekstern harddisk så kunne den restarte. dvs. sikkert fordi at harddiskene ble varm. dvs. de i min pc.

Lenke til kommentar
Det kan faktisk ligge noe i det du sier for akkurat det samme gjør/gjorde pc`en min å. jeg kjørte trippelboot min pc før jeg sendte den inn på service, da kjørte jeg Windows XP PRO ENG, Windows 2000 PRO Eng og Slackware 10.0 i Windows brukte den å restarte ved jevne mellomrom, men i Linux restarta den aldri av en eller annen grunn. samme hva jeg gjorde i Linux så restarta den ikke.

Jeg tror kanskje det ligger noe i det du sier.

Mens jeg var i "Restarthelvete"(windows), så følte jeg å ta meg en tur inn i Mandrake.

Under loadingen kom det opp CPU temperature too high.

Til min store overraskelse fant jeg ut at CPU viften ikke var på!

Det merkelige er at CPU viften min er koblet til Aerogate II. Har aldrig opplevd noe lignende. Jeg har ikke engang overklokket, og kjølingen min er bra.

Jeg får prøve å se om jeg kan rette opp i problemet.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
det er sant det ja sim. Linux er nok det beste ja. bruker mindre ressurser og sånne ting.  sånn liker vi.

Hvorfor bruker du windows da ?

Vel, Linux er vel generelt mer stabilt osv; men til folk som ikke har verdens beste data kunnskaper, er Windows en klar vinner.

Linux fungerer blandt annet ikke så veeeldig bra til spill :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...