Xvani Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Hei! Sitter med noen samsung plater som skal klare 48x og en Asus CDRW 5224A CD-RW (52x/24x/52x) Prøver å brenne noen audio cd'er, men etter den 11. sangen hakker resten av sangene HVER GANG (altså jeg prøvebrenner samme sangene, så det er mer antall minutter ut i CDn som er relevant) Har prøvd 4x og samme problem oppstår da. Hastigheten er altså ikke problemet. Når jeg nå brant på 4x så jeg at read bufferen i Nero går HELT ned til 0% (pcn hakker litt i 4 sekunder) før den etter "hakket" går helt opp til 100% igjen. Slik skal det da ikke være? Dette skjer også på de første sangene. Hva i helvete er galt? Endret 27. november 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Kan master/slave instillinger ha noe med dette å gjøre? DMA er påskrudd Hmm, noe er alvorlig galt her. Skrudde av Flextralink (Asus's buffer underrun teknologi) og read bufferen detter helt ned igjen. Typer på at HDD ikke klarer å levere data raskt nok? Det er en ganske ny WD 200GB. Har kanskje noe med hvordan jeg har satt det opp ine i maskinen? Jeg har DVD-ROM og CD-RW på samme kabel, og begge HDD på samme kabel. Endret 27. november 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har merka at det samme har skjedd hos meg. Bufferen går til til 0% for hver sang den brenner ferdig. Mulig det skal være slik? Ikke vet jeg, men har ihvertfall ikke opplevd feil på noen av audio platene jeg har brent ut. Hvis du spiller platene på et normalt anlegg kan det være at du må følge ISO standarden om at platene ikke skal brennes over 650MB eller 74 minutter. Hardisk/optisk drev -oppsettet virker fornuftig slik du har gjort det. Ellers vet jeg ikke helt hva som kan være galt. Bare husk å ikke brenn med høyere hastighet enn 2 eller 4x på audio brenning. Da blir det fare for hakking Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 seriøst??? 4x?????? Det tar jo en EVIGHET! CD'ene er bare på 700MB, så det skal jo ikke skape noen problemer egentlig, altså de er på 80 min, dvs at bare de to siste sangene skulle hakket, ikke de 7 siste! Du bruker Nero du også? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 *HOST* PIO/DMA Mode *HOST* Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 seriøst??? 4x?????? Det tar jo en EVIGHET!Du bruker Nero du også? Jepp, seriøst. Har forhørt meg med flere som sider det når det gjelder audio brenning. På audio brenning er det viktigere å ikke mista data under brenning enn det det om du brenner data cd'er. Bruker Nero ja. Hvor stiller jeg PIO/DMA Mode ? Og hva gjør den? danke.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Du stiller det i BIOS og/eller i device manager. Jeg har seff DMA......... Men selv i 4x har jeg jo dette problemet! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei! Sitter med noen samsung plater som skal klare 48x og en Asus CDRW 5224A CD-RW (52x/24x/52x) Prøver å brenne noen audio cd'er, men etter den 11. sangen hakker resten av sangene HVER GANG (altså jeg prøvebrenner samme sangene, så det er mer antall minutter ut i CDn som er relevant) Har prøvd 4x og samme problem oppstår da. Hastigheten er altså ikke problemet. Når jeg nå brant på 4x så jeg at read bufferen i Nero går HELT ned til 0% (pcn hakker litt i 4 sekunder) før den etter "hakket" går helt opp til 100% igjen. Slik skal det da ikke være? Dette skjer også på de første sangene. Hva i helvete er galt? Hva slags nero? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå