Gå til innhold

Ny pc, godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg starter min første post her i hw forumet med å spørre om litt hjelp til kjøp av ny pc(sikkert ikke den første som spør om det her)

Jeg har følgende krav til pc'en og det er at den skal kunne håndtere de nyeste spillene som barnemat. Altså at du kan kjøre på høyste oppløsning og "ultra-high/high/" på grafikk osv.

Jeg har sett litt på dell sin Dimension XPS Gen4 men den er jo alt for dyr. Men det er sånne egenskaper jeg er på utkikk etter.

Jeg er ikke sikker på om hotlinking på forumet er lov så derfor velger jeg og legge linken i code.

Dette er da pc'en fra dell jeg har sett litt på.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx?c=no&id=dimen_xps_gen4&l=no&s=dhs

Jeg regner med å bruke opptill 15 000-20 000kr på pc'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ser ikke helt vitsen i to cpu'er...

så jeg ville heller gått for et 939-system og gjerne valgt minne med lavere timings...

men, når skal du gå til innkjøp? Om du kan vente noen uker så kommer det nForce4-hovedkort med støtte for PCI-E -skjermkort(som vil bli den nye standarden)

Edit: X800XT hadde gjort seg ja...

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Heisann,

det beste for deg er å gå for en ferdig maskin fra en av nettbutikkene. Disse kan du tilpasse med de delene du selv vil ha. Eksempler på slike maskiner:

Komplett

Netshop

Så endrer du den til ca. følgende:

Minne: 1024 Mb PC3200 med CAS 2-2-2-5 timings eller lignende

Harddisk: 1 stk Western Digital Raptor 74.7 Gb ( for operativ system og programmer)

Skjermkort: Geforce 6800GT eller ATI X800XT (strømforsyning i pcen bør være minst 350 watt)

Jeg synes det blir litt smått med 17", ville kjøpt en 19" LCD med lav responstid (ms<15)

Butikken monterer denne for deg og installerer windows. Fix ferdig med 3 års garanti og greie oppgraderingsmuligheter en stund fremover.

Endret av Energi
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd og sette sammen en pc på pcshop men kjønner ærlig talt ingen ting. Jeg tok utganspunkt i novembertilbudet og skiftet ut grafikk kortet med Radeon X800XT og det andre dere anbefalte men når jeg skulle kopiere alt eller ta en utskriftvennilig versjon så fikk jeg bare standartilbudet imens prisen hadde steget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...