ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei! Jeg starter min første post her i hw forumet med å spørre om litt hjelp til kjøp av ny pc(sikkert ikke den første som spør om det her) Jeg har følgende krav til pc'en og det er at den skal kunne håndtere de nyeste spillene som barnemat. Altså at du kan kjøre på høyste oppløsning og "ultra-high/high/" på grafikk osv. Jeg har sett litt på dell sin Dimension XPS Gen4 men den er jo alt for dyr. Men det er sånne egenskaper jeg er på utkikk etter. Jeg er ikke sikker på om hotlinking på forumet er lov så derfor velger jeg og legge linken i code. Dette er da pc'en fra dell jeg har sett litt på. http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx?c=no&id=dimen_xps_gen4&l=no&s=dhs Jeg regner med å bruke opptill 15 000-20 000kr på pc'en. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 jeg ville heller fått hjelp fra forumet her til å sette sammen en maskin fra netshop eller komplett, og fått de til å bygge den for deg om du er for usikker selv! eventuelt kan du ta netshop sitt kampanjetilbud for november og slenge på et fett skjermkort så har du en kongemaskin! Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Kanskje dere kan sette opp en maskin som tilfredstiller kravene mine? Jeg har aldri kjøpt en pc bit-for-bit for å si det sån. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 jeg for min del er for lat...men, om du setter opp et oppsett selv i første post så er det sikkert mange som kan komme med forslag til forbedringer...du kan, om du ønsker, ta utgangspunkt i mitt eget forslag i signaturen min... Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Hvordan er denne pc'en fra komplett da? http://komplett.no/k/ci.asp?sku=10064 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hvordan er denne pc'en fra komplett da? http://komplett.no/k/ci.asp?sku=10064 ikke helt optimal for spilling.... Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Så hva mener dere jeg skifte ut for å tilfredstille det kravet? Bytte ut grafikkortet med ett Radeon X800XT? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) jeg ser ikke helt vitsen i to cpu'er... så jeg ville heller gått for et 939-system og gjerne valgt minne med lavere timings... men, når skal du gå til innkjøp? Om du kan vente noen uker så kommer det nForce4-hovedkort med støtte for PCI-E -skjermkort(som vil bli den nye standarden) Edit: X800XT hadde gjort seg ja... Endret 27. november 2004 av krister461 Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Så hva mener dere jeg skifte ut for å tilfredstille det kravet? Bytte ut grafikkortet med ett Radeon X800XT? edit: Beklager dobbel-post. Endret 27. november 2004 av ArticTundra Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Går vell til innkjøp rundt lønningstider kanskje. Ellers blir det vell neste måned. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 vil du bygge selv, eller vil du at butikken skal bygge for deg? Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Det beste hadde vært om butikken hadde bygget den for meg. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 er du villig til å overklokke? Uansett, mitt forslag er å gå inn på netshop.no , velge "kampanje pc for november" klikke "endre" og endre skjermkorteter X800XT og endre kabinettet til AOpen 600B og deretter slenge på det du føler du trenger av disker, høytalere, mus og tastatur osv... Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 overklokking er ikke det jeg er ute etter. Jeg kjøper heller en prossesor som holder. Men som kanskje kan bli overklokket om noen år da den kanskje har blitt litt udatert? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 tja...i så tilfelle vil jeg også anbefale deg å skifte cpu'en ut til en 3500+ winchester! da har du en knall maskin! Lenke til kommentar
Energi Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Heisann, det beste for deg er å gå for en ferdig maskin fra en av nettbutikkene. Disse kan du tilpasse med de delene du selv vil ha. Eksempler på slike maskiner: Komplett Netshop Så endrer du den til ca. følgende: Minne: 1024 Mb PC3200 med CAS 2-2-2-5 timings eller lignende Harddisk: 1 stk Western Digital Raptor 74.7 Gb ( for operativ system og programmer) Skjermkort: Geforce 6800GT eller ATI X800XT (strømforsyning i pcen bør være minst 350 watt) Jeg synes det blir litt smått med 17", ville kjøpt en 19" LCD med lav responstid (ms<15) Butikken monterer denne for deg og installerer windows. Fix ferdig med 3 års garanti og greie oppgraderingsmuligheter en stund fremover. Endret 27. november 2004 av Energi Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Skal du gå for komplett så velg følgende: 939-system er forsåvidt enig med Energi ang minne og disk... Lenke til kommentar
ArticTundra Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Nå har jeg prøvd og sette sammen en pc på pcshop men kjønner ærlig talt ingen ting. Jeg tok utganspunkt i novembertilbudet og skiftet ut grafikk kortet med Radeon X800XT og det andre dere anbefalte men når jeg skulle kopiere alt eller ta en utskriftvennilig versjon så fikk jeg bare standartilbudet imens prisen hadde steget. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 vet...netshop sliter litt med den utskriftsvennlige versjonen sin... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå