Matthiesen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har en laptop (Tech MobileGFX 1557) og en D-Link DWL-2000AP+. Brebånd fra NextGentel. Etter å ha koblet alt opp skal man jo konfigurere ved å skrive inn "http://192.168.0.50" i explorer.. Men det kommer ikke opp en drit da.. ("siden vises ikke"). Kommer heller ikke opp på laptopen at det er et trådløst nett i nærheten.. Kun nettet til naboen er tilgjengelig. Har prøvd å bruke dette nettverkskortet hos noen andre, slik at jeg vet det funker. Jeg har også testet om det er nett på den kabelen som står i d-linken.. Og det var det. Det er jo standard at man ikke kan konfigurere via trådløst, og heller må ta i en kabel til aksesspunktet, og prøve slik. Men denne her har ikke hub/switch-muligheter, kun 1 inngang for internettlinjen.. Prøvd å ta en kabel inn der mellom den og laptopen. I "Quick Installation Guide" står det at jeg skal bruke "192.168.0.50", og har da valgt ip til laptopen til "192.168.0.51".. Har også prøvd med "Motta IP automatisk". Har OGSÅ prøvd å skrive "http://192.168.0.1" i explorer, da det er standard. Det står heller ikke noe om en porter i guiden min her.. Jeg tror ikke den kan være ødelagt, da jeg fikk beskjed fra Databutikken om at de har testet produktet. (Lå en lapp i boksen med en hilsen, og orginalemballasjen var brutt). Nå tyr jeg til hjelp fra dere Vrææl.. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Eg lurer på om du må ha kryssa kabel mellom aksesspunktet og laptopen. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Døh! Jeg prøvde med krysset kabel mellom laptop og aksesspunkt, da fikk jeg opp brukernavn og passordforespørsel! Men da passer det ikke med user: admin pw: blank ... (slik som det står i guiden min) Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Då har du nok fått med oppsett frå førre brukar. Trur det er ein resetknapp som må holdast inne ei stund(ca 30s), har sett det på anna dLink utstyr. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Eg lurer på om du må ha kryssa kabel mellom aksesspunktet og laptopen. Jepp! Der har du grunnen til at du ikke fikk kontakt. Gjør det samme om igjen, sett riktig ip på laptopen og koble til aksesspunktet med kryssa kabel..så skal du få opp. Hvis kabelen funker skal du få opp at det er kontakt, men for å konfigurere må du være i samme ip-range som basen. Edit: Reset basen så du får default innstillinger. Da skal default brukernavn og pass funke Endret 27. november 2004 av Makky Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Ja, jeg restartet.. Men nå kommer det bare opp "Firmware upgrade".. En mulighet for å sende oppgradering.. det var alt.. Det står i hvertfall ikke en dritt om krysset kabel osv for å konfigurere osv i Guiden min.. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Bruk ipconfig til å finne ruterens addresse. Gjøres i et kommando- vindu. Default gateway er routerens addresse. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Men hvorfor må jeg gjøre alt dette her da? Er det noe alvorlig galt med aksesspunktet når jeg må gjøre noe ekstra? Hvorfor sier de i Databutikken at produktet er blitt stikkprøvd når det faktisk ikke fungerer som det skal.... LATTERLIG! Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har du prøvd å holde reset knappen inne lenge, då skal du få tilbake hardware default. Å restarte hjelp ikkje. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Holdt i ca 15 sek en gang.. nå er jeg ikke i samme huset lenger, men skal prøve mer i morgen.. HATER DETTE HER.. ALLTID noe som går galt når jeg står i på egenhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå