Gå til innhold

Trådløst aksesspunkt: Intet signal..

Matthiesen

Anbefalte innlegg

Har en laptop (Tech MobileGFX 1557) og en D-Link DWL-2000AP+. Brebånd fra NextGentel. Etter å ha koblet alt opp skal man jo konfigurere ved å skrive inn "http://192.168.0.50" i explorer..

Men det kommer ikke opp en drit da.. ("siden vises ikke"). Kommer heller ikke opp på laptopen at det er et trådløst nett i nærheten.. Kun nettet til naboen er tilgjengelig. Har prøvd å bruke dette nettverkskortet hos noen andre, slik at jeg vet det funker. Jeg har også testet om det er nett på den kabelen som står i d-linken.. Og det var det.

Det er jo standard at man ikke kan konfigurere via trådløst, og heller må ta i en kabel til aksesspunktet, og prøve slik. Men denne her har ikke hub/switch-muligheter, kun 1 inngang for internettlinjen.. Prøvd å ta en kabel inn der mellom den og laptopen.

I "Quick Installation Guide" står det at jeg skal bruke "192.168.0.50", og har da valgt ip til laptopen til "192.168.0.51".. Har også prøvd med "Motta IP automatisk".

Har OGSÅ prøvd å skrive "http://192.168.0.1" i explorer, da det er standard.

Det står heller ikke noe om en porter i guiden min her..

Jeg tror ikke den kan være ødelagt, da jeg fikk beskjed fra Databutikken om at de har testet produktet. (Lå en lapp i boksen med en hilsen, og orginalemballasjen var brutt).

Nå tyr jeg til hjelp fra dere Vrææl..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg lurer på om du må ha kryssa kabel mellom aksesspunktet og laptopen.

Jepp! Der har du grunnen til at du ikke fikk kontakt.

Gjør det samme om igjen, sett riktig ip på laptopen og koble til aksesspunktet med kryssa kabel..så skal du få opp.

Hvis kabelen funker skal du få opp at det er kontakt, men for å konfigurere må du være i samme ip-range som basen.

Edit:

Reset basen så du får default innstillinger. Da skal default brukernavn og pass funke

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...