Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

smc barricade

Anbefalte innlegg

Akkuratt fått meg smc barricade, installerte den og fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke. PC'en får kontakt med ruteren, men det virker ikke som om ruteren får kotakt med chello sine dchp servere. Noen som har hatt det samme problemet eller...?

Noen som vet om en tilsvarene greie i win xp som funker som "winipcfg" i 98?

[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-05-29 21:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-29 21:47, boy2star skrev:

Akkuratt fått meg smc barricade, installerte den og fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke. PC'en får kontakt med ruteren, men det virker ikke som om ruteren får kotakt med chello sine dchp servere. Noen som har hatt det samme problemet eller...?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-05-29 21:49 ]</font>

Noen som vet noe, har ikke chello pluss, har vanlig.

Lenke til kommentar

Chello "binder" din mac adresse til ditt modem, så det du må gjøre er å "klone" mac'en fra nettverkskortet til routeren.

Gå først til DHCP server - Fixed mapping og finn din egen macadr. kopier den til toolbox - WAN's MAC Address.

Da tror Chello at du er koblet til med det Nic'et du hadde før.

Dette virket for meg.

Lenke til kommentar

"Vanlig" Chello = 1 IP addresse, som knyttes opp til MAC addressen. Dvs. at om du flytter TP kabelen fra nettverkskortet til routeren, så vil MAC addressen som er assosiert med ditt modem ikke stemme og DHCP serveren avviser forespørselen.

Løsning:

alt. A: Skru av modemet og vent til leasen expirer, husker ikke hva Chello opererer med for tiden, men det det er forholdsvis lenge, vil tippe 12 timer.

alt. B: Plugg TP kabelen direkte i PC'en, start->kjør->command->ipconfig /release_all , plugg om til routeren.

alt. C: Ring Chello kundeservice (gøy gøy gøy) og be dem release IP'en din.

Ble litt knotete det, men jeg håper du ble litt klokere uansett :smile:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...