Gå til innhold

Hvordan feste (Sette på) Etch Fra Pc mods på Plexiglass???

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har nettop kjøpt meg Etch (PC Mods) Fra microplex og jeg vet ikke helt hvordan man gjør det!

så hvis noen her kunne forklart meg hvordan dette gjøres ville det vært kjempe fint :smile:

Og foressten hva er en Squeegee ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bra fremgansmåte er som følger:

Legg plexiplata på et fast underlag, og sørg for at denne er HELT ren før du begynner. Bland litt svakt såpevann i en dusjflaske, og finn samtidig frem vindusnalen (squeege) til mora di.

Fukt plexiplata med såpevannet. Fjern dekkpapiret på limsiden av figuren, og legg så denne ned på plexiplata. Dekkpapiret på motsatt side skal IKKE fjernes!

Såpevannen gjør at du nå kan "justere" figuren / motivet dit du skal ha det, før du starter med å feste det.

Hold et hjørne av figuren godt fast mot plexiplata, og bruk så nalen for å presse vekk vannet mellom figuren og plexiplata. Start fra midten, og bruk først et lett press på nalen for å fjerne vannet. Øk trykket etterhvert. Har du ikke en nal, så kan du også bruke ett eller annet mykt plastmateriale, i nødsfall en isskrape.

Etterhvert som motivet fester seg til plata, gjør du samme operasjon på resten av figuren. NB!! Dekkpapiret skal IKKE fjernes enda!!

La greiene tørke noen timer, deretter kan du fjerne dekkpapiret. Om du har gjort alt riktig, har du nå fått festet motivet på plata, uten en eneste luftboble mellom figur og plexiplate. Om du ikke følger denne "bruksanvisningen", risikerer du luftbobler, og i verste fall et ødelagt motiv!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...