Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Etter å ha fått den nye pcen og begynt og sette den sammen kom jeg til delen da jeg skulle sette på mitt nye glis av en vifte. hadde kjøpt en thermaltake silenttower til lga7775 og gledet meg til å se om den var så god som jeg trodde (altså veldig god!)... Men da jeg skulle montere den passet den ikke, det var to elektrolytter i veien... Etter mye slit med å få av kjølepasta og lignende måtte jeg bruke BOXEDvifta til PRescottcpuen min... Den var rett og slett udugelig! Idle 68 grader inni spill 76... Nå er planen å kjøpe en ny vifte, men denne gagnen vil jeg ikke gå på en smell! Er det noen som vet om noen gode vifter, som passer på dette hovedkortet??? PS:_ vil det bli noe problem å bytte vifte igjen nå? Lenke til kommentar
Kasei Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har en Abit AA8 3rd Eye med Prescott 3.2 Ghz. Har satt på Mist MegaTower kjøleren, og denne kjøler veldig bra syns jeg. Temperaturen ligger på ca 40 grader idle og stiger til oppimot 55 grader (maks har vært 60 grader) ved belastning/spilling. Det er litt trangt til denne kjøleren da den er så stor. Viften på NB-kjøleren på hovedkortet er litt i veien og litt trangt kabinett (Lian-Li PC-V1100), men jeg fikk montert den så den jobber med luftstrømmen ellers i kabinettet og det fungerer veldig bra. Jeg prøvde også boxed kjøleren først og kom til samme resultat som deg. Elendig kjøling og høye temperaturer. I tillegg bråker boxed kjøleren alt for mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hvor mye bråker den megatower da? 3,2 er samme som meg! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Men da jeg skulle montere den passet den ikke, det var to elektrolytter i veien... Tenker du på kondensatorer? Elektrolytt er et stoff som spaltes i ioner ved elektrolyse... Men den blokken skal ikke ta stort mer plass enn en vanlig kjøler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Men da jeg skulle montere den passet den ikke, det var to elektrolytter i veien... Tenker du på kondensatorer? Elektrolytt er et stoff som spaltes i ioner ved elektrolyse... Men den blokken skal ikke ta stort mer plass enn en vanlig kjøler. Kanskje de ikke het elektrolytter... Det er i hvertfall de små greiene som ser ut som batterier! Festemekansimen til Silentower består av blant annet en slags metall H. denne får ikek palss pågrunn av to slike batterilignende ting! Lenke til kommentar
Kasei Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hvor mye bråker den megatower da? 3,2 er samme som meg! Den er jo oppgitt til 19.5-31.5 dB(A). Det er så jeg hører den over de andre viftene når den går på fullt (2000 rpm), men det følger med vifteregulator. Når jeg skrur den ned på 1500-1600 rpm skal jeg lytte godt for å høre den og den kjøler mer enn nok da også, ihvertfall på mitt system. Lenke til kommentar
tyroll Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Etter å ha fått den nye pcen og begynt og sette den sammen kom jeg til delen da jeg skulle sette på mitt nye glis av en vifte. hadde kjøpt en thermaltake silenttower til lga7775 og gledet meg til å se om den var så god som jeg trodde (altså veldig god!)... Men da jeg skulle montere den passet den ikke, det var to elektrolytter i veien... Etter mye slit med å få av kjølepasta og lignende måtte jeg bruke BOXEDvifta til PRescottcpuen min... Den var rett og slett udugelig! Idle 68 grader inni spill 76... Nå er planen å kjøpe en ny vifte, men denne gagnen vil jeg ikke gå på en smell! Er det noen som vet om noen gode vifter, som passer på dette hovedkortet??? PS:_ vil det bli noe problem å bytte vifte igjen nå? Boxed kjølern min er helt grei den.Kjører en 3,4 på 4,0GH. tempen er ved surfing på nett nå ca 40 grader.ved spill og bencmark ca 55-60 grader.Da må du ha må du ha montert galt eller lignende.Men det skal sies den kjøle greia er ikke bare enkel å få på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå