Xticy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg skal nå ha LAN, men får ikke taki en stor nok hub. jeg lurer derfor på om man kan ta 2 huber med 4 porter, og sette dem sammen med en tp kabel? vil dette funke som en normal 6porter? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 ja det vil fungere, men som en 7 porter ikkje 6 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hvis det er en switch, så vil de aller fleste switcher fungere fint sammen uansett kabel og kontakthull du bruker (smart-sense). Hvis det er en hub må du bruke riktig hull (uplink-hullet) og en krysset TP-kabel (vanlig TP som du bruekr fra hub til maskinene vil ikke fungere). De eller aller fleste hubber har en uplink port. Den er som regel på begynnelsen eller slutten av rekken. Av og til er det et lite mellomrom mellom den og de andre kontaktene. Det står sansynligvis også markert. Ellers skal det gå helt fint. Du må bare passe på å gjøre det riktig med hubber, mens switcher ordner detaljene selv som regel. Det går også fint ann å bruke hubber og switcher sammen i et nettverk. Håper det hjalp. -Stigma Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 ja det vil fungere, men som en 7 porter ikkje 6 blir jo minus en port på hver hub, ergo 2 stk 3 portet = 6 portet ledig Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 stemmer det så sant du ikkje har en uplink port utenom, noe som eg har Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg skal nå ha LAN, men får ikke taki en stor nok hub.jeg lurer derfor på om man kan ta 2 huber med 4 porter, og sette dem sammen med en tp kabel? vil dette funke som en normal 6porter? yeap Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) uplink krysser kablen for deg-har du ikke uplink må du bruke krysset kabel. Hvordan skal switchen fikse at strømmen går samme vei?, det er det samme her, forkjellen er at switchen vet hvor trafikken skall gå pga mac adresse, en hub sender pakken til alle. Endret 6. desember 2004 av simalarion Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Anbefaler ikke HUB. Bruk svitsj. Det finnes mange 16/24-porters svitsjer på markedet. En HUB sender trafikken ut på alle porter uavhengig om maskinen i andre enden skal ha den trafikken eller ikke. Alle maskinene havner i samme kollisjonsdomene, og du vil kunne få pakketap pga kollisjoner. -xhilerate- Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jepp, det blir et helvete om du uplinker-krysser to hubber. Swithcene er jo så billige å nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå