Christian86 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 lar dette seg gjøre, eller trenger jeg noe mer til den? har server programvare. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Tror du må fortelle litt nærmere hva du er ute etter. At maskinen er server har jo bare med arbeidsoppgavene å gjøre, og en vanlig PC kan fint brukes som server. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) En "ekte" server bruker gjerne server operativsystem. -Men om du ikke har en veldig spesiell oppgave du skal bruke den til går det nok supert med WinXP e.l. Det er mange som bruker sin gamle datamaskin (f.eks en P3) til server, vanlige oppgaver den blir brukt til er jo gjerne printserver, DHCP server, filserver osv. -Og slike ting kan, for de fleste, en eldre maskin klare fint. Endret 27. november 2004 av Kong Basse Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 hvordan kan jeg sette den opp til å bli filserver? eventuelt kjøre programmer direkte fra den? kan jeg sørge for at maskiner får tilgang til ressursene via å sette inn et w-lan kort i den? kan noen lage beskrivelser på hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Om du deler ut en katalog, og setter inn et Wlan kort blir den forsåvidt en slags filserver... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 noen som er villig til å hjelpe en ferie? trenger bare en skriftlig forklaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå