Blacksheep Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Skal koble meg opp mot et 3Com Access punkt (802.11g), på mer eller mindre fast basis, jeg har ikke vært noe spesielt borti trådløst før og trenger å kjøpe meg et trådløst kort. Finnes det noe slikt som ustabile kort, eller kort man av andre grunner ikke velger ? Prisene går fra ca 300 opp mot 700-800 kroner, er det et spesielt område man bør legge seg på i pris for å få kvalitet ? Er Super G noe å satse på selv om accesspunktet ikke støtter det, mtp framtiden. Pris spiller ikke så spesielt stor rolle men må være fornuftig, hvilke produsent bør jeg velg kort fra evt hvilke kort bør jeg kjøpe ? Takker for råd og de som måtte komme med erfaringer. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Så lenge du holder deg til en av de større produsentene (3Com, Asus, Linksys, D-Link o.l.), så skal det normalt ikke være noen vesentlig forskjell. Grunnen til at jeg anbefaler de største produsentene, er at de som regel har en bedre support og bedre oppdaterte drivere. Kompabiliteten mellom 802.11g-produkter er generelt god. Når det gjelder SuperG og fremtiden, så er ikke SuperG noen standard. Det betyr at når du skal bytte ut utstyret ditt, så kan det være andre standarder og hastigheter som gjelder. Så med mindre du planlegger å bytte ut aksesspunktet ditt, så tror jeg at dette er noe du ikke bør legge vekt på. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Styr for all del unna D-link sine produkter. Mye av det suger. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Styr for all del unna D-link sine produkter. Mye av det suger. Det gjelder stort sett dårlig firmware på D-Link's routere/aksesspunkter. Å begynne med D-Link suger, på samme måte som vi har hatt IBM-disker suger og Telenor suger er useriøst. Endret 27. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 har msi fra psdata på 3 pc'er her. Funker over evne. Billigste kortet du får også, sørg for å ha nyeste fw på router da Lenke til kommentar
tommis Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Heisann. Kommer med noen relaterte spørsmål her jeg. Håper det går greit. Når det gjelder aksesspunkt hvilke anbefales? Så MSI fungerer bra selv om det er så billig? Skal ha ett aksesspunkt, samt opp mot 15 PCI kort koblet opp mot dette. Anbefalinger? Vil dette fungere i et trehus med 4 etasjer? Endret 29. november 2004 av tommis Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det vil muligens fungere, men ville ha brukt accesspunkt på flere plan og router ved inntak. Linksys er ett datterselskap av Cisco så dem vil jeg anbefale på det sterkeste. Har jobbet en del med disse. Ellers er 3Com bra, styr unna dlink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå