Jan Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256312 Dette må jeg si er utrolig trist. Snakk om Penger, penger penger og enda mer penger. Tenk at de fikk lov å være med på the Wall! Jeg hadde betalt for å vært med. Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Den saken der kommer ikkje langt tror nå eg da Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hobbysosialister. All den tid dette er noe de har krav på ifølge britisk lov skulle det ikke vært å nødvendig å saksøke Pink Floyd (eller heller plateselskapet, som utbetaler royalties.) Og nei, Jan-Erik, du ville ikke betalt for å få være med, for da Veggen ble spilt inn visste ingen hvor stor den ville bli. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Hobbysosialister. All den tid dette er noe de har krav på ifølge britisk lov skulle det ikke vært å nødvendig å saksøke Pink Floyd (eller heller plateselskapet, som utbetaler royalties.) Og nei, Jan-Erik, du ville ikke betalt for å få være med, for da Veggen ble spilt inn visste ingen hvor stor den ville bli. Handler ikke om storhet, det handler om selve Pink Floyd. Ikke The Wall, Dark Side eller noe som gjorde selve utfallet for meg. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Den kordama som sang i "The Great Gig In The Sky" på DSOTM har også saksøkt dem.... Uff hva penger gjør med folk Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har de fått 1000 pund, har de fått tusen pund. Simple as that. TLZ: Har hun fått noe betalt? Stemmen gjør jo hele låta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det var ikke store summene det var snakk om, ca. 2000 kroner per elev iflg. Aftenposten. Totalt 46.000 kroner for å bidra på en plate som solgte 12 millioner eksemplarer - det kan nok plateselskapet ta seg råd til. Skjønner ikke at verken elevene eller plateselskapet gidder å mase for slike «småpenger.» Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Prinsippsak, går jeg ut ifra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Sånn generelt ser jeg ikke på det som et problem at det «drypper litt på klokkeren(e)» som bidrar (vesentlig, f. eks konkret musikalsk) til enorme hits. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 TLZ: Har hun fått noe betalt? Stemmen gjør jo hele låta. Hun ble jo betal for stemmen sin.... men plutselig 30 år etter så har hun fått det for seg at hun hadde vært kjempe mye med på komponeringen! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 TLZ: Har hun fått noe betalt? Stemmen gjør jo hele låta. Hun ble jo betal for stemmen sin.... men plutselig 30 år etter så har hun fått det for seg at hun hadde vært kjempe mye med på komponeringen! Sett Dark Side of the Moon dokumentaren? Der bare fikk de henne inn i studio, hun sang til og beklaget seg for hun ikke gjorde som hun trodde hun skulle. Pink Floyd elsket det. Poenget: Hun var ikke fornøyd med sitt eget "arbeid" og nå skal hun ha penger for det. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Moral: Hvis du vil ha penger for å hjelpe et band med vokaler så ikke gå til Pink Floyd ...med mindre du har et voldsomt ønske om å saksøke dem 30 år senere... Endret 28. november 2004 av TLZ Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Sett Dark Side of the Moon dokumentaren? Der bare fikk de henne inn i studio, hun sang til og beklaget seg for hun ikke gjorde som hun trodde hun skulle. Nei, verdt å få med seg? I så fall(mest sannsynligvis) hvor kan eg få med meg den? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har man inngått en avtale om betaling får man vel bare se å godta den, enten den er dårlig eller ikke. En avtale er en avtale. Kjipt for hu sikkert. Tror ikke hun kommer så langt.. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Sett Dark Side of the Moon dokumentaren? Der bare fikk de henne inn i studio, hun sang til og beklaget seg for hun ikke gjorde som hun trodde hun skulle. Nei, verdt å få med seg? I så fall(mest sannsynligvis) hvor kan eg få med meg den? Dokumentaren er en del av en TV-dok-serie kalt "Classic Albums". Du finner den på DVD hos CDON. EDIT: Og JA - Den er absolutt verdt å få med seg. Endret 28. november 2004 av Amlex Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Sett Dark Side of the Moon dokumentaren? Der bare fikk de henne inn i studio, hun sang til og beklaget seg for hun ikke gjorde som hun trodde hun skulle. Nei, verdt å få med seg? I så fall(mest sannsynligvis) hvor kan eg få med meg den? Den er verdt å få med seg ja! Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 TLZ: Har hun fått noe betalt? Stemmen gjør jo hele låta. Hun ble jo betal for stemmen sin.... men plutselig 30 år etter så har hun fått det for seg at hun hadde vært kjempe mye med på komponeringen! Sett Dark Side of the Moon dokumentaren? Der bare fikk de henne inn i studio, hun sang til og beklaget seg for hun ikke gjorde som hun trodde hun skulle. Pink Floyd elsket det. Poenget: Hun var ikke fornøyd med sitt eget "arbeid" og nå skal hun ha penger for det. Poenget: hun har -krav- på betaling for arbeidet etter britisk lov, om hun på det tidspunkt innspillingen ble gjort -likte- resultatet er likegyldig. Jeg har som bilmekaniker fått beskjed om å utføre midlertidige reperasjoner på biler rett som det er, og er det noe som gir meg flau smak i munnen er det å gå fra en jobb som jeg ikke synes holder mål, skal jeg da gå til verksmester: "eeeh, er ikke fornøyd med arbeidet jeg har gjort, jeg avstår fra lønn i dag, eeeh, går det greit?" GET REAL Handler ikke om storhet, det handler om selve Pink Floyd. Ikke The Wall, Dark Side eller noe som gjorde selve utfallet for meg. Ikke det at jeg skjøte hvor du ville med denne setningen heller Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Poenget: hun har -krav- på betaling for arbeidet etter britisk lov, Selvsagt. Drit i alt annet, moral, sunn fornuft, at man hadde en tidligere avtale og fått betalt etter den. Who cares! Man har et krav på penger, og da skal man f..n meg ha penger også! Latterlig lov som overstyrer tidligere avtaler på den måten. Sosialismen har kommet alt for langt! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Denne loven som det refereres til. Har denne tilbakevirkende kraft? Det er jo som å invitere til saksøkningsfest! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Sett Dark Side of the Moon dokumentaren? Der bare fikk de henne inn i studio, hun sang til og beklaget seg for hun ikke gjorde som hun trodde hun skulle. Nei, verdt å få med seg? I så fall(mest sannsynligvis) hvor kan eg få med meg den? Den er verdt å få med seg ja! Den finnes på DVD. Jeg kjøpte den på Amazon. EDIT: Doh! Var postet for lenge siden. Endret 28. november 2004 av moskus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå