muffe Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har et system med en SATA windows disk. Hadde en disk som jeg skulle lage et ghost image av før jeg formaterte den. Puttet den inn i PC-en, og konfigurerte ghost operasjonen. Når jeg nå starter PC-en så starter den kun opp Ghost, og ghost henger seg. Jeg får med andre ord ikke startet opp windows 2000. Noen som vet hva jeg må gjøre her? Har prøvd å gjennopprette MBR og boot sektoren, men uten hell. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Tror Ghost lager en egen liten C: partisjon. Gå inn i FDISK og sjekk. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Har funnet et program: ghreboot.exe som ligger på ghost CD-en. Dette skal fixe problemet mitt. Men når jeg skal kjøre det programmet oppstår et annet problem: Jeg må ha SATA drivere for å få tilgang til diskene mine. Har driverne på disketter. Når jeg starter opp Microsoft Recovery Console fra Windows 2000 installasjons CD-en, så får jeg ikke kjørt programmet. Har to optiske stasjoner, så jeg kan ha 2000 CD-en i den ene, og Ghost CD-en i den andre. Så blar jeg meg frem til kataliger der ghreboot.exe ligger, og kjører kommandoen 'ghreboot.exe' (uten fnutter). Dette virker ikke. Den sier at den ikke finner kommandoen. Noen som vet hvordan man kjører 3dje-parts programmer i Windows 2000 recovery console? Her er ghreboot.exe beskrevet: ghreboot.exe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har du forsøkt å kjøre Ghost fra floppy (DOS mode)? Det er jo veldig enkelt, og da slipper du problemer med det kompliserte Windows-overbygget til Ghost. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Hele cluet er jo at jeg _allerede_ har fucket opp systemet. Og nå må jeg få det up&go igjen. Og for å få til det må jeg ha NTFS og SATA støtte. Hovedkortet er forresten et ASUS P4C800-E Deluxe for de som er interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå