Coaslip Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Først av alt vil jeg beklage hvis dette er et emne som er tatt opp før , men jeg en kjapp gjennomgang av topics så jeg ingenting som lignet. Jeg har nylig handlet meg et Gainward 6600GT, med TV ut. Tildigiere hadde jeg et råttent ATI kort , også med tv ut , som jeg tok ut via Composittutgangen, og over til tv'en. Funket perfekt. Så gjorde jeg det samme med det nye kortet , men akk , jeg får bare sort/hvitt bilde på min phillps tv fra 19-å-før-krigen. Jeg mener å huske jeg har lest at en bør prøve med S-video kabel , så en slik en ble kjøpt inn uten at det hjalp. I innstillingene for skjermkortet finner jeg ut at signalet som sendes ut KUN er 60hz (NTSC) ,og regner med at dette er problemet, siden tv'en min er steingammel og ikke klarer dette signalet. Jeg får ikke forandret dette noen som helst plass (Nvidia-instillingene og TVTOOL) Er det noen som har noen tips ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ja. Sett utgangsignalet til PAL. Beklager hvis det høres dumt ut, men det er altså det du må gjøre. TvTool støtter svjv ikke 6x00-serien. Lenke til kommentar
Coaslip Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Har satt den te PAL testa alt som er av muligheter... no avail.... Lenke til kommentar
Coaslip Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Fortsatt ingen som vet ? Må jeg kjøpe ny tv bare pga dette pisset her ? Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Tildigiere hadde jeg et råttent ATI kort , også med tv ut , som jeg tok ut via Composittutgangen, og over til tv'en. Funket perfekt. Så gjorde jeg det samme med det nye kortet , men akk , jeg får bare sort/hvitt bilde .... Det "råttne" ATi-kortet gjorde med andre ord en bedre jobb Beklager, jeg måtte bare kommentere det Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Støtter TVen Svideo?? Kontroleres ved å bruke en dvd spiller å koble seg til s-video utgangen der. Brukte du overgangs kabelen mellom kortet og compositt kabelen som følgte med?? eller den gamle du hadde frå før?? Hadde du sendt ut Ntsc frå pcen hadde bilde sett heilt rart og jævlig ut , dette pga at pal og ntsc er forskjellige signal typer Endret 28. november 2004 av meanbean Lenke til kommentar
Coaslip Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har en overgangskabel fra kortet til selve pluggen ja, en slik som deler kabelen opp i flere kabler, bla compositt å S-video. og 3-4 andre som video inn og mange forskjellige. (Ja , jeg har testa alle) Det som irriterer meg er at det er korrekt oppløsning når jeg startet maskinen (under boot , windows XP logo i farger , feks) Men med en gang jeg kommer inn i windows så får forsvinner fargene. Det er nok mest sannsynlig at jeg får NTCS signal eller HDTV signal. For det første så får jeg samme type bilde når jeg setter NTCS filmer i dvdspilleren min , og for det andre så nekter softwaren meg å kjøre på oppløsingener under 60hz , noe som er det samme som NTCS standarden om jeg ikke husker feil.. Er det noe trix å stappe S-videokabelen rett i selve kortet om den passer , noen som vet ? For å unngå splitter-kabelen ? Trodde ikke det gikk , men kan krype under å sjekke... Nå klikker jeg snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå